۲۰ خرداد ۱۳۹۸، ۹:۲۹
کد خبرنگار: 1603
کد خبر: 83346435
T T
۰ نفر

سه پیروزی نتیجه تلاش شطرنج بازهای ایران در چین

۲۰ خرداد ۱۳۹۸، ۹:۲۹
کد خبر: 83346435
سه پیروزی نتیجه تلاش شطرنج بازهای ایران در چین

تهران- ایرنا- دور سوم مسابقات قهرمانی آسیا عصر روز گذشته (یکشنبه) به پایان رسید و نمایندگان ایران برابر حریفان خود به سه پیروزی و یک شکست رسیدند.

در دور سوم این رقابت‌ها «علیرضا فیروزجا» قهرمانی ایران با ریتینگ ۲۶۸۲ بر «وانگ یانگو» از چین غلبه کرد و پرهام مقصودلو که عنوان قهرمانی جوانان جهان را در کارنامه دارد در برابر «پل گومز» اردنی میز مسابقه را با پیروزی ترک کرد.

 

فیروزجا یکی از بخت‌های قهرمانی در رقابت‌های چین

همچنین در این دور «پویا ایدنی» توانست، «ژائو چنی» دیگر شطرنج باز کشور میزبان را مغلوب کند و «آنوشا مهدیان» تنها دختر ایرانی این رقابت‌ها، برابر شطرنج بازی از کشور چین مغلوب شد.

 

پرهام مقصودلو قهرمان جوانان جهان

جوایز پنج نفر برتر مسابقات قهرمانی آسیا ۵۰ هزار دلار می‌باشد که با تصمیم چین به عنوان میزبان مسابقات، این رقم به ۸۰ هزار دلار افزایش یافت.

در سه دور رقابت چین علیرضا فیروزجا با کسب دو پیروزی و یک تساوی با ۲.۵ امتیاز بهترین عملکرد را در بین شطرنج بازهای ایرانی دارد و یکی از مدعیان به شمار می‌رود. پرهام مقصودلو دیگر نماینده ایران نیز با ۲ برد و ۲ امتیاز عملکرد خوبی در این دوره از رقابت‌ها داشته است.

آنوشا مهدیانی که با عنوان قهرمانی ایران به این رقابت‌ها اعزام شد در نخستین تجربه بین المللی خود تا کنون از سه دور رقابت یک تساوی کسب کرده است.

حضور مهدیانی در حالی است که «سارا سادات خادم الشریعه» و «مبینا علی نسب»، ۲ دختر شطرنج باز ایرانی از حضور در رقابت‌ها انصراف دادند و بنا به برخی اخبار آنان خود را برای رقابت‌های قهرمانی غرب آسیا در اردن اماده می‌کنند.

 

سارا سادات خادم الشریعه نفر نخست شطرنج زنان ایران

سال گذشته و در جریان این رقابت‌ها «سید محمد امین طباطبایی» توانست با عملکرد مناسب عنوان نایب قهرمانی انفرادی آسیا را از آن خود کند. طباطبایی با کسب این مدال سهمیه حضور در مسابقات قهرمانی جهان را کسب کرد. پیش از این احسان قائم مقامی در سال ۲۰۰۳ به عنوان نایب قهرمانی رقابت‌های قهرمانی آسیا رسیده بود.

 

قائم مقامی قهرمانی ایران و دارنده مدال نقره شطرنج قهرمانی آسیا

همچنین در بخش برق آسای رقابت‌های قهرمانی آسیا ۲۰۱۸ فیروزجا به مدال طلا رسید.

بنا به اعلام فدراسیون شطرنج، رقابت‌های انفرادی شطرنج آسیا حکم انتخابی برای مسابقات جهانی دارد؛ در پایان این رقابت‌ها ۵ شطرنج باز برتر (۴ شطرنج باز مرد و یک شطرنج باز زن) سهمیه جهانی را کسب می‌کنند.

مسابقات قهرمانی مردان و زنان آسیا تا ۲۶ خرداد ماه در شهر زینگ تای چین ادامه خواهد شد. این شهر در ۴۰۰ کیلومتری جنوب پکن قرار دارد.

 

طباطبایی با کسب عنوان نایب قهرمانی شطرنج در سال ۲۰۱۸ جواز حضور در رقابت‌های جهانی را کسب کرد

ورزشی **۲۰۵۲**۲۰۲۴

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha