۲۰ خرداد ۱۳۹۸، ۱۷:۳۹
کد خبرنگار: 1214
کد خبر: 83347545
T T
۰ نفر
رئیس جدید اقلیم کردستان عراق تقویت روابط با همسایگان را اولویت خود اعلام کرد

اربیل ـ ایرنا ـ نیچروان بارزانی رئیس جدید اقلیم کردستان عراق که امروز دوشنبه به عنوان دومین رئیس اقلیم کردستان عراق بعد از مسعود بارزانی عموی خود سوگند یاد کرد وحدت داخلی, پرهیز از تنش و تقویت روابط با کشورهای همسایه و بغداد را اولویت کاری خود در چهارسال آینده دانست.

وی در سخنرانی مراسم تحلیف خود با تاکید بر اینکه اقلیم کردستان عراق بر تقویت روابط با کشورهای همسایه و جهان تاکید دارد گفت: اقلیم کردستان عراق در دوره جدید خواهد کوشید براساس احترام متقابل روابط دوستانه موجود با کشورهای همسایه و منطقه را تقویت کند.



نیچروان بارزانی با اشاره به جنگ افروزیهای صدام علیه مردم عراق و کشورهای همسایه چون ایران و کویت اظهار داشت: جنگ افروزان هیچ وقت به این فکر نمی‌کنند که آتش جنگ آنها را نیز خواهد سوزاند، براساس همین اصل، سیاست اقلیم در منطقه پرهیز از هرنوع تنش و جنگ می‌باشد و این را مبنای سیاست خارجی خود قرار می‌دهد.



رئیس اقلیم کردستان عراق با مهم دانستن روابط اربیل و بغداد اعلام کرد در این دوره تلاش خواهد شد تمامی اختلافات موجود بین اربیل و بغداد با تاسی به قانون اساسی عراق حل و فصل شود چون قانون اساسی فصل الخطاب همه مشکلات و اختلافات است.



نامبرده همزمان اضافه کرد که روابط اربیل و بغداد با اهمیت بوده و این روابط تقویت خواهد شد.



نیچروان بارزانی در بعد داخل اقلیم کردستان عراق نیز اظهار کرد: سیاست چهار سال آینده در اقلیم کردستان عراق وحدت گروه‌ها و احزاب منطقه بوده و به این منظور از رسانه‌های محلی خواست از ورود به تنش‌های سیاسی بین گروه‌ها بپرهیزند.



در نشست امروز پارلمان اقلیم کردستان عراق که با حضور ۱۲۰۰ شخصیت داخلی و خارجی از جمله ایرج مسجدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق برگزار شد نیچروان بارزانی به عنوان ریاست جدید اقلیم کردستان عراق سوگند یاد کرد.



خاورم **۳۵۱**۴**


اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha