۲۱ خرداد ۱۳۹۸، ۹:۳۳
کد خبرنگار: 980
کد خبر: 83348101
T T
۰ نفر
ادارات آذربایجان غربی ساماندهی یادمان شهدا را جدی تر بگیرند

ارومیه- ایرنا- مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان غربی گفت: دستگاه‌های اجرایی استان در راستای ساماندهی یادمان شهدا گام جدی بردارند.

سرهنگ جلیل وحیدی روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه مسؤولیت تشخیص و تدفین شهدای گمنام از جمله رسالت‌های اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است، افزود: تاکنون ۵۸ شهید گمنام در این استان تشییع و تدفین شده است.

وی با اشاره به اینکه پیکر این شهدای گلگون‌کفن در ۱۲ نقطه مختلف استان اعم از دانشگاهی و غیردانشگاهی به خاک سپرده شده‌اند، اظهار داشت: مقام معظم انقلاب اسلامی فرموده‌اند شهدای گمنام امام‌زاده‌های عشق هستند بنابراین محل شهادت و تدفین آنها باید به مرکز ثقل فرهنگی تبدیل شود.

وی با اشاره به وجود ۶ یادمان شاخص در آذربایجان غربی افزود: با توجه به اینکه کاروان‌های راهیان نور از این نقاط بازدید می‌کنند، باید حفظ، نگهداری و ساماندهی آنها در اولویت قرار گیرد به همین دلیل برای هر یادمان یک دستگاه اجرایی به عنوان معین مشخص شده است.

وی دادگستری آذربایجان غربی را معین و متولی «یادمان شهید بروجردی» عنوان کرد و افزود: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان معین «شهدای تمرچین» و ورزش و جوانان استان معین «یادمان شهید قاسمی» است.

وی با اشاره به اینکه حمل و نقل جاده ای استان معین «یادمان شهید زین الدین سردشت» است، اضافه کرد: جهاد کشاورزی معین «یادمان شهدای دوپازه» و فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی معین «یادمان شهدای شیمیایی سردشت» است.

وی به وجود ۴۴۳ سازمان مردم‌نهاد نیز در استان اشاره کرد و اظهار داشت: تعداد بسیار کمی از سمن‌های فوق در زمینه‌های مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت مشغول فعالیت هستند، بنابراین نهادهای مسوول در زمینه صدور مجوز برای راه‌اندازی سمن اعم از اداره ورزش و جوانان، بنیاد شهید و امور ایثارگران و استانداری به این مبحث باید توجه کنند.

۶۰۰۹/‏۷۱۲۹

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha