۲۳ خرداد ۱۳۹۸، ۲۰:۴۲
کد خبر: 83352321
T T
۰ نفر
۱۳۰۰ میلیارد ریال برای تجهیز مراکز درمانی آذربایجان غربی هزینه شد

مهاباد - ایرنا - معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: یکهزار و ۳۰۰ میلیارد ریال طی پنج سال گذشته برای تجهیز مراکز بیمارستانی این استان هزینه شده است.

ابراهیم حسنی روز پنجشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان مهاباد اظهار داشت: این مبلغ برای ارتقای هتلینگ، خرید تجهیزات پزشکی و افزایش تخت‌های بیمارستانی در سطح استان هزینه شده است.

وی اضافه کرد: در سال ۱۳۹۳ سرانه تخت‌های بیمارستانی آذربایجان غربی برای هر یکهزار نفر از جمعیت استان ۱.۰۵ تخت فعال بود که اکنون این میزان به ۱.۴۵ تخت رسیده است.

وی با اشاره به فعال بودن چندین طرح بیمارستانی در مناطق مختلف استان ابراز امیدواری کرد که با بهره برداری از این طرح‌ها میزان سرانه تخت بیمارستانی در آذربایجان غربی به بیش از ۱.۶ تخت افزایش پیدا کند.

حسنی گفت: یکی از مشکلات مهم در مورد تخت‌های بیمارستانی آذربایجان غربی، قدیمی بودن برخی بیمارستان‌های استان و فرسوده بودن تجهیزات و حتی سازه‌های آنها و نیاز بالای آنها برای تعمیر و نگهداری است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی از خیرین سلامت خواست این دانشگاه را در راه اندازی و اتمام پروژه‌های درمانی و بهداشتی در دست ساخت یاری کنند تا این دانشگاه بتواند خدمات بهتر و شایسته‌تری به بیماران ارائه دهد.

فرماندار مهاباد نیز در این آیین گفت: شاخص های بهداشت و درمان در کشورمان در مقایسه با کشورهای منطقه از رشد خوبی برخوردار است، ایران از نظر این شاخص ها به استانداردهای جهانی نزدیک تر شده است.

ایرج شجاعی افزود: با اجرای طرح تحول نظام سلامت، بهداشت و درمان در مهاباد نیز متحول و این شهرستان به یکی از قطب های مهم درمانی در جنوب آذربایجان غربی تبدیل شده است.

وی با اشاره به راه اندازی دانشکده پرستاری در مهاباد افزود: با راه اندازی این دانشکده و امکان جذب دانشجو در مهر امسال، زمینه ها برای تاسیس دانشکده پزشکی نیز در این شهرستان فراهم می شود.

وی اظهار داشت: راه اندازی بیمارستان جدید ۳۵۰ تختخوابی در مهاباد و نزدیکی این شهرستان با اقلیم کردستان عراق و مراودات فرهنگی با این منطقه می تواند پتانسیل خوبی برای توسعه توریسم درمانی باشد.

به گزارش ایرنا در ادامه این نشست از تلاش های «سامرند مرزنگ» مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد تقدیر و «امیر بهزاد» به عنوان سرپرست این شبکه معرفی شد؛ مرزنگ از سال ۱۳۹۳ و به مدت چهار سال و ۶ ماه به عنوان مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد فعالیت داشت.

امیر بهزاد از کارمندان دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی است که مدیریت شبکه بهداشت و درمان شهرستان پیرانشهر را در کارنامه مدیریتی خود دارد.

هم اکنون در آذربایجان غربی ۳۲ واحد بیمارستانی با چهار هزار و ۴۲۰ تخت فعال، ۱۸۲ مرکز آزمایشگاهی و ۸۸ مرکز تصویربرداری وجود دارد.

۳۰۲۰/‌۶۱۸۵/‌۲۰۹۳

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha