۲۴ خرداد ۱۳۹۸، ۹:۴۷
کد خبر: 83352723
T T
۰ نفر

ترکیه حمله به دو نفتکش در دریای عمان را محکوم کرد

۲۴ خرداد ۱۳۹۸، ۹:۴۷
کد خبر: 83352723
ترکیه حمله به دو نفتکش در دریای عمان را محکوم کرد

تهران - ایرنا - وزارت خارجه ترکیه با صدور بیانیه ای با محکوم کردن حمله روز پنج شنبه به دو نفتکش در دریای عمان نسبت به هدف قرار گرفتن دوباره کشتی های تجاری در آب های منطقه ظرف یک ماه اخیر ابراز نگرانی کرد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، بیانیه وزارت خارجه ترکیه یادآورشد که حفظ امنیت کشتیرانی در منطقه خلیج فارس به دلیل موقعیت استراژیک حمل و نقل بین المللی دریایی، برای آنکارا از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

شبکه المیادین صبح پنجشنبه از حمله به دو نفتکش بزرگ سنگاپوری و نروژی حامل نفت خام و متانول در دریای عمان خبر داد. این کشتی‌ها در آب‌های خلیج عمان دچار حادثه شدند و در پی آن انفجارها و آتش سوزی‌هایی در این دو نفتکش رخ داد.

محمدجواد ظریف عصر پنجشنبه در حساب کاربری خود در توئیتر در واکنش به این حادثه تصریح کرد: حملات گزارش شده به تانکرهای مرتبط با ژاپن، زمانی اتفاق افتاد که نخست وزیر آبه شینزو برای گفت وگوهای گسترده و دوستانه در حال دیدار با آیت الله خامنه ای بود.

وزیر امور خارجه کشورمان یادآورشد که مجمع گفت وگوی منطقه ای پیشنهادی ایران، ضروری است؛ مشکوک بودن برای توصیف آنچه که احتمالاً صبح پنجشنبه اتفاق افتاده، کفایت نمی‌کند.

شبد**خاورم *۹۴۶۹*

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha