۲۵ خرداد ۱۳۹۸، ۹:۲۲
کد خبرنگار: 2091
کد خبر: 83353472
T T
۰ نفر

مهمترین رخدادهای استان سمنان در هفته ای که گذشت

۲۵ خرداد ۱۳۹۸، ۹:۲۲
کد خبر: 83353472
مهمترین رخدادهای استان سمنان در هفته ای که گذشت

سمنان- ایرنا- تقدیر از نوجوان نقاش مهدیشهری در بلاروس، جریمه ۱۲ میلیاردی کشتارگاه طیور، کشف بیش از ۸۸ میلیارد ریال کالای قاچاق، جان باختن ۲ تن در خورد با قطار در شاهرود و راهیابی دختر تکواندو کار این استان به ترکیب تیم ملی، بخشی از اخبار مهم استان سمنان در هفته گذشته است.

استان سمنان در هفته گذشته (از هجدهم تا بیست و چهارم خرداد ۹۸) شاهد رخدادها و اخبار مختلفی در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و دیگر حوزه‌ها بود که برخی از این اخبار و رویدادها در این گزارش مرور می‌شود.

اقتصادی

حشمت الله عسگری معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سمنان روز سه شنبه در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در سالن جلسات یک واحد تولیدی در شهرک صنعتی سمنان گفت: تقسیط معوقه مالیاتی و بیمه ای واحدهای صنعتی بدهکار به منظور رونق تولید و حمایت از بنگاه های اقتصادی تا پایان سالجاری ۶۰ ماهه شد.
بهروز اسودی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان نیز در همین نشست گفت: ۶۰۱ واحد صنعتی استان یکسال گذشته دست کم هفت هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت کردند.
سید مجتبی اکرم مدیر درمان تامین اجتماعی استان سمنان روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: ۱۱۰ میلیارد ریال هزینه خدمات دارویی در مراکز ملکی درمانی تامین اجتماعی در سال ۹۷ پرداخت شد.
لطف الله رضایی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان روز شنبه به خبرنگاران ابراز داشت: ۲۸۵ هکتار از اراضی کشاورزی استان در سال آبی جاری به کشت گل محمدی اختصاص دارد و امسال برداشت بیش از ۶۰۰ تن گلبرگ از گلستان های استان پیش بینی می شود.
سید حسن میرعماد رئیس سازمان جهادکشاورزی استان سمنان در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مصلای شهر سمنان به مناسبت هفته جهادکشاورزی گفت: ۱۳۴ هکتار کشت گلخانه ای به منظور مدیریت مصرف آب و افزایش بهره وری در استان سمنان ایجاد شده است.
محمدباقر منوچهری مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان سمنان پنجشنبه گذشته در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: ۱۷ هزار تن گندم در ۱۰ روز گذشته از کشاورزان استان سمنان به صورت تضمینی خریداری شد.

اجتماعی

رضا محمدی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان سمنان، روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهارداشت: کشتارگاه طیور به علت گرانفروشی به پرداخت جزای نقدی ۱۲ میلیارد و ۹۶ میلیون ریال محکوم شد.
عباس قندالی مدیرکل ثبت احوال استان سمنان عصر شنبه در گفت و گو با ایرنا، با بیان اینکه ۹ هزار و ۳۳۰ تولد سال ۹۷ در استان ثبت شد، گفت: ۴۵.۴ درصد ولادت ها فرزند اول مادر بودند.
احسان منصور کیایی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان عصر سه شنبه به خبرنگاران اظهار داشت: یک هزار تخلف عبور و مرور توسط سامانه در تعطیلات نیمه خرداد ۹۸ در این استان به ثبت رسید.
محمدمهدی اصغری رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان میامی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: کمک های مردم این شهرستان در ماه مبارک رمضان ۱۱۸ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت.
بارش شدید باران و تگرگ و جاری شدن سیلاب، آبگرفتگی در بسیاری از مناطق شهرستان دامغان و وارد شدن خسارت به سه روستای این شهرستان از دیگر خبرهای مهم استان سمنان در هفته گذشته بود.

علمی

پرویز ملک زاده نماینده تام الاختیار آزمون های دانشگاه سمنان، روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، ابراز داشت: شمار داوطلبان شرکت در آزمون ورودی دوره کارشناسی ارشد سال ۹۸ نسبت به سال گذشته در این استان ۱۱.۷ درصد کاهش یافت.

فرهنگی

حجت الاسلام سید علی موسوی مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان، عصر چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، از عضویت بیش از ۲۱ هزار نفر در کانون های مساجد استان سمنان خبر داد و گفت: اعضا در سامانه ای با عنوان بچه های مسجد نام نویسی می شوند.
همایون جورابلو سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان عصر دوشنبه به خبرنگاران در سمنان اظهار داشت: ۶ فروشگاه صنایع دستی به مناسبت هفته صنایع دستی در استان به بهره برداری می رسد.
برگزاری ششمین جشنواره ملی امامدر (شیردوشان) دیباج دامغان، همراه با اجرای آیین شیر دوشی از گوسفندان در جوار امامزاده محمد (ع) این شهر و دستیابی عضو نوجوان کانون پرورش فکری مهدی‌شهر استان سمنان به دیپلم افتخار در سیزدهمین مسابقه بین‌المللی هنر و گرافیک بلاروس از دیگر خبرهای فرهنگی استان سمنان در هفته گذشته بود.

انتظامی

سردار روح الامین قاسمی فرمانده انتظامی استان سمنان چهارشنبه گذشته در نشست با مسؤولان نیروی انتظامی استان گفت: کشف انواع مواد مخدر از ابتدای سال ۹۸ تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۲ و نیم برابر افزایش یافت.
کشف ۸۸ میلیارد و ۸۲۳ میلیون و ۴۶۶ هزار ریال انواع کالای قاچاق در دو ماه ابتدایی سال ۹۸ در استان سمنان از دیگر خبرهای مهم نیروی انتظامی استان سمنان در هفته گذشته بود.

قضایی
محمد تقی گلی دادستان عمومی و انقلاب دامغان روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: آزادی ۱۱ زندانی جرائم غیر عمد این شهرستان به یاری ۱۰ میلیارد ریالی خیران نیازمند است.
سفر حجت الاسلام محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور به استان سمنان پنجشنبه گذشته به منظور شرکت در آیین معارفه شریف ابراهیمی دادستان عمومی و انقلاب مرکز سمنان از مهمترین رویدادهای قضایی استان سمنان در هفته گذشته بود.

حوادث
ناصر سلمانپور معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی شاهرود پنجشنبه گذشته به خبرنگار ایرنا، گفت: در اثر برخورد یک دستگاه خودروی ال ۹۰ با تیربرق در سه راهی مجن به سمت بسطام یک تن کشته و ۲ تن زخمی شدند.
سرهنگ تقی کبیری رئیس پلیس راه استان سمنان، روز یکشنبه به خبرنگاران گفت: وقوع حادثه رانندگی در مسیر دامغان - سمنان، دو سرنشین موتورسیکلت را به کام مرگ کشاند.
فرمانده انتظامی شهرستان شاهرود گفت: فردی که جوانی را هدف گلوله سلاح شکاری قرار داده بود، با تلاش پلیس دستگیر شد.
سرهنگ علی کریمی شامگاه جمعه به خبرنگاران اظهار داشت: شب گذشته مالکیت یک قلاده سگ سبب اختلاف و درگیری دو جوان شده و یکی از آنان دیگری را با سلاح شکاری از ناحیه پا مجروح کرده بود.
کشته شدن ۲ تن بر اثر برخورد قطار با یک دستگاه موتورسیکلت در منطقه اردیان شاهرود از دیگر حوادث مهم استان سمنان در هفته گذشته بود.

ورزش

محمد ایزدفر رئیس هیات ژیمناستیک استان سمنان، عصر چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: مسعود رحمانیان، سرمربی گری تیم ملی آکروبات ژیمناستیک جوانان کشور را برعهده گرفت.
حبیب الله اسماعیلیان دبیر هیات تکواندو استان سمنان، شامگاه سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: غزل سلطانی تکواندوکار دختر این استان با موفقیت در رقابت های درون اردویی در ترکیب نهایی تیم ملی نوجوانان دختر ایران قرار گرفت.
برگزاری رقابت دوی صحرانوردی کشوری روز جمعه در پارک سوکان شهر سمنان با حضور ۵۰ دونده از ۱۷ استان کشور، برگزاری همایش پیاده روی در شهرستان گرمسار، پیروزی تیم شهرداری سمنان در دیدار با تیم شهرداری بندرعباس از چارچوب هفته دهم و پایانی نیم فصل اول مسابقات لیگ برتر فوتبال ساحلی، دستیابی هیات بدمینتون این استان برای سومین سال پیاپی به رتبه اول کشور در بین هیات های استانی این رشته ورزشی در سال ۹۷ و اختصاص رتبه نخست کشور به استان سمنان از نظر سرانه ورزشی از دیگر خبرهای مهم ورزشی استان سمنان بود.

۷۳۴۲/‌۶۱۰۳

اخبار مرتبط