۲۷ خرداد ۱۳۹۸، ۱۳:۲۸
کد خبر: 83357100
T T
۰ نفر
خشونت و اختلاف بیشترین موضوع تماس با  تلفن ۱۲۳ بهزیستی یزد است

یزد - ایرنا - معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی یزد گفت: بحران های روان شناختی و مسائل مرتبط با خودکشی و نیز اختلافات حاد خانوادگی بیشترین موضوع تماس با شماره تلفن ۱۲۳ اورژانس اجتماعی بهزیستی استان است.

به گزارش روز دوشنبه روابط اداره کل بهزیستی یزد، «جمال پایه دار» با بیان اینکه خدمات ارائه شده از طریق تلفن اورژانس اجتماعی در سال ۹۷ نسبت به سال قبل از آن، ۳۷ درصد افزایش یافت، افزود: در این سال تیم سیار اورژانس اجتماعی به سه هزار و ۵۰۱ نفر خدمات ارائه داد ضمن اینکه اغلب فعالیت اورژانس به نسبت سال قبل در مجموع رشد قابل ملاحظه‌ای داشت.
وی با بیان اینکه رشد افراد شناسایی شده صرفاً نمی‌تواند دلیلی بر افزایش آسیب‌های اجتماعی در هر شهرستان باشد، اظهار داشت: بهره برداری علمی از این آمارها نیازمند تحلیل متغیرهای تأثیر گذار بر آن و در نظر گرفتن تمامی این عوامل و متغیرهای تابعه است.
معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی یزد خاطر نشان کرد: نوع و آمار آسیب‌های اجتماعی همواره در حال تغییر، جدید و باز پدیدی است و این پدیده‌ها در هر زمان متأثّر از عوامل مختلف روانشناختی، اجتماعی، اقتصادی و … است.
پایه دارد در ادامه با اشاره به فعالیت پایگاه‌های خدمات اجتماعی در سطح استان گفت: سه پایگاه در شهرستان یزد و در شهرستان های ابرکوه، مهریز، میبد و خاتم هرکدام یک محل تحت پوشش خدمات اجتماع محور با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی فعالیت دارد.
این مسئول افزود: بهزیستی به عنوان یک سازمان اجتماعی همواره در تلاش است که خدمات خود را متناسب با نیاز روز جامعه تغییر داده و در جهت توسعه سلامت و ارتقا رفاه اجتماعی گام بردارد.
وی با اشاره به راه اندازی مرکز اورژانس اجتماعی در سال ۷۸ در یزد اظهار کرد: واحد یزد به عنوان سومین اورژانس کشور و با هدف کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی راه اندازی شده است.

پایه دار تاکید کرد: راه اندازی و تقویت این مراکز همراه با پیچیده شدن زندگی اجتماعی و بروز آسیب‌های زندگی اجتماعی به منظور به کارگیری رویکردهای تخصصی در رویارویی با این آسیب‌ها ضرورتی اجتناب ناپذیر بود.
به گفته معاون امور اجتماعی بهزیستی یزد برنامه اورژانس اجتماعی شامل تلفن ۱۲۳، خدمات سیار، مرکز اورژانس و پایگاه‌های خدمات اجتماعی است.
وی با بیان اینکه این برنامه با هدف ارائه خدمات تخصصی، در دسترس و به موقع به افراد آسیب دیده و در معرض آسیب اجتماعی راه اندازی شده است، خاطرنشان کرد: این مرکز تلاش دارد با رویکردی فعالانه قبل و یا همزمان با مداخلات قضایی در جهت آسیب‌های اجتماعی ارائه خدمت کند.
پایه دار تعداد مراکز اورژانس اجتماعی استان را ۹ مرکز ذکر کرد و اظهار داشت: خط تلفن ۱۲۳ نیز پوشش استانی دارد.
وی در خصوص خدمات سیار اجتماعی در استان یزد هم گفت: هفت دستگاه خودرو به منظور ارائه خدمات سیار اجتماعی در استان در نظر گرفته شد که خدمات روان شناسی و مددکاری را به موقع در دسترس گروه هدف قرار می‌دهد.
پایه دار با اشاره به شناسایی محلات آسیب زا و مناطق حاشیه‌ای یزد ادامه داد: در حال حاضر هفت محله آسیب زا و حاشیه‌ای استان نیز از پایگاه‌های خدمات اجتماعی ثابت برخوردار هستند.
وی افزایش ضریب نفوذ خدمات اجتماعی در برنامه‌های چند ساله توسعه را یادآور شد و گفت: بر همین مبنا بهزیستی موظف به ارائه خدمات مطلوب و گسترش این خدمات گردیده و لذا اطلاع رسانی از فعالیت‌ها و گسترش خدمات منجر به شناسایی بیشتر گروه هدف و افزایش خدمات شده است.

۲۰۸۸/‏‬ ۲۰۴۷/‏

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha