به گزارش روز دوشنبه وزارت آموزش و پرورش، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش درباره جزئیات مطرح شده در این نشست اظهار داشت: حسینی مبنای کار در دستگاه تعلیم و تربیت را سند تحول بنیادین دانست و به اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اعلام کرد که اگر دولت و مجلس حمایت همهجانبه داشته باشند، با یک تیم مدیریتی منسجم و کارآمد، این سند مهم و سرنوشتساز امکان تحقق دارد.
حجتالاسلام «علی عسکری» ادامه داد: سرپرست وزارتخانه راهکارهایی که برای تحقق سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش وجود دارد را برشمرد و با اشاره به زیر نظامهای این سند، ضمن تشکر از خدمات وزرای قبلی به ویژه فانی و بطحائی خواستار حمایت مجلس و نمایندگان در این رابطه شد.
وی یادآورشد: حسینی در این ارتباط تاکید کرد که ترویج فرهنگ رضوی در مدارس، تغییر روش تعلیم و تربیت، اصلاح نظام ارزیابی از حالت تستزنی به حالت محتوایی، تعادلبخشی به هویت دینی و ملی، ساماندهی مدارس و اجرای طرح مدرسه، بودجهریزی عملیاتی، تفاهم با سایر دستگاههای برای حل مسائل آموزشوپرورش، توسعه فنی و حرفهای مدارس، کاهش آسیبهای اجتماعی، اولویت به بحث اوقات فراغت و بحث عدالت آموزشی از برنامههایش خواهد بود.
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش افزود: در ادامه جلسه تعدادی از نمایندگان مجلس نظرات مهمی را در ارتباط با مطالب ارائه شده از سوی سرپرست وزارت آموزشوپرورش و پیشنهادهای سازندهای را برای ایجاد تحول و پیشرفت در این وزارتخانه که پیشرفت نظام و کشور در گرو آن است مطرح کردند و حسینی ضمن قبول مطالب نمایندگان قول داد مطالب را جمعبندی کرده و به دولت منتقل کند.
عسکری تأکید کرد: سرپرست وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که در فرصت پیشرو برای تحقق خواستههای نمایندگان در ارتباط با مباحث اصولی و ارزشمندی که برای آموزشوپرورش داشتند تلاش خواهد کرد. همچنین در مورد تنگناهای اقتصادی و راههای کسب درآمد پایدار در این وزارتخانه راهحلهایی را پیشنهاد و تقاضا کرد در دستور کار مشترک مجلس و دولت قرار بگیرد.
وی عنوان کرد: پیگیری معوقات و مطالبات باقیمانده معلمان و کارکنان از دیگر موضوعات مورد تاکید حسینی در این نشست بود و در ادامه وی گفت که مبنای عمل همان توافق کمیسیون با نوبخت، رئیس سازمان برنامهوبودجه است.
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزشوپرورش با استناد به متن همان توافق و برای تنویر افکار عمومی و امیدآفرینی به معلمان و کارکنان وزارت دراینباره گفت: بعد از پیشنهاد بهرهمندی از صندوق توسعه ملی در پرداخت معوقات فرهنگیان جلسهای در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به دستور لاریجانی برگزار شد و به دنبال این موضوع یک جلسهای به ریاست عارف رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شکل گرفت.
وی افزود: در این جلسه نوبخت رئیس سازمان برنامهوبودجه کشور بهعنوان نمایندهای از دولت حضور پیدا کرد و فهرستی در ۲۴ محور تهیه شد که معوقات فرهنگیان را از سال ۸۲ تا ۹۷ نشان میداد. در سال ۹۷ تخصیصها قابلتوجه بود، در این سال ۱۰۸ درصد تخصیص اعتبار داشتیم، اما قبل از این زمان معوقاتی از فرهنگیانی باقیمانده بود که میزان آن ۱۰ هزار میلیارد تومان برآورد شد. با تعیین میزان معوقات نوبخت پذیرفت تا در کارگروهی مشترک پرداخت معوقات فرهنگیان مورد توجه قرار گیرد و دولت تا پایان امسال متعهد شد معوقات افراد ذینفع را بپردازد. /