۲۹ خرداد ۱۳۹۸، ۱۰:۴۷
کد خبر: 83360200
T T
۰ نفر

دادگاه رسیدگی به پرونده کیمیاخودرو آغاز شد

۲۹ خرداد ۱۳۹۸، ۱۰:۴۷
کد خبر: 83360200
دادگاه رسیدگی به پرونده کیمیاخودرو آغاز شد

تهران- ایرنا- دادگاه رسیدگی به پرونده ۱۱۰ جلدی شرکت کیمیا خودرو با هزار و ۱۷۰ شاکی در شعبه چهارم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران و مفسدان اقتصادی به صورت علنی آغاز شد.

قاضی صلواتی ریاست این دادگاه را به عهده دارد. ۱۵ متهم این پرونده، به اتهام مشارکت یا معاونت در انجام عملیات واسپاری (لیزینگ) بدون اخذ مجوز از بانک مرکزی و مشارکت در کلاهبرداری شبکه‌ای محاکمه می‌شوند.
حدود ۷۰ نفر از شاکیان هم در جلسه امروز حضور دارند

غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه ۲۱ خرداد ماه در نشست خبری درباره وضعیت بازار خودرو و پرونده‌هایی که برای شرکت‌های خدمات خودرو تشکیل شده است، اعلام کرد: برای تعدادی از این پرونده‌ها کیفرخواست صادر شده است. برخی پرونده‌ها مانند عظیم خودرو و کیمیا خودرو ۲۹ خرداد وقت رسیدگی دارند همچنین برای پرونده پرهام در استان گلستان و سیستان و بلوچستان کیفرخواست صادر شده و درحال رسیدگی است.
وی گفت: دستگاه قضائی در زمینه خودرو ورود جدی کرده است و بسیاری از شرکت‌هایی که چه به صورت غیرمجاز فعالیت می‌کردند و چه کسانی که کلاهبرداری و اعمال و رفتار آنها مغایر قانون بود، تحت تعقیب قرار گرفتند.
اسماعیلی اضافه کرد: در ارتباط با حوزه قیمت گذاری و موضوعات دیگر تکلیف اولیه با دولت، وزارت صنعت و سازمان حمایت تولیدکننده و مصرف کنندگان و تعزیرات حکومتی است که باید اقدامات را انجام دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha