۲۹ خرداد ۱۳۹۸، ۱۶:۳۱
کد خبرنگار: 2100
کد خبر: 83361165
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 پنجمین اجلاس شورای دانشگاه آزاد اسلامی در شیراز آغاز شد

شیراز- ایرنا- پنجمین اجلاس شورای دانشگاه آزاد اسلامی به میزبانی شیراز آغاز به کار کرد.

پنجمین اجلاس شورای دانشگاه آزاد از امروز چهارشنبه ۲۹ خردادماه در واحد شیراز آغاز به کار کرد و تا فردا ۳۰ خردادماه ادامه خواهد داد. در این اجلاس دو روزه که با حضور نمایندگان دانشگاه آزاد سراسر کشور و درحال برگزاری است، گزارش کمیسیون‌های تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی ارائه خواهد شد.

نگاه جدید دانشگاه آزاد به مسائل آغازگر گام دوم انقلاب است

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در این اجلاس خاطرنشان کرد: نگاه جدیدی که در عرصه مسائل علمی، آموزشی، فرهنگی، اقتصادی و اداری در دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد، سرآغاز گام دوم انقلاب است.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام بیان داشت: دانشگاه آزاد اسلامی در توسعه علمی کشور نقش ارزشمندی داشته است و مدیریت و رویکرد جدید دانشگاه می‌تواند دانشگاه آزاد اسلامی را به عنوان یکی از ارکان مهم در آموزش عالی بیش از پیش ارتقا دهد.

امام جمعه شیراز: اکنون وضعیت به گونه‌ای است که مراکز علمی در ادارات خود دچار مشکل هستند و این فاصله باید در گام دوم انقلاب برداشته شود و دانشگاه به جایی برسد که بتواند در تمدنی که می‌خواهیم پایه‌ریزی کنیم، نقش‌آفرین باشد.

امام جمعه شیراز: دانشگاه آزاد اسلامی در توسعه علمی کشور نقش ارزشمندی داشته است و مدیریت و رویکرد جدید دانشگاه می‌تواند دانشگاه آزاد اسلامی را به عنوان یکی از ارکان مهم در آموزش عالی بیش از پیش ارتقا دهد.

امام جمعه شیراز با تاکید بر اینکه باید جایگاه مراکز علمی را به‌گونه‌ای پیش ببریم که به سعادت دنیا و آخرت مردم کمک کند، عنوان کرد: اکنون وضعیت به گونه‌ای است که مراکز علمی در ادارات خود دچار مشکل هستند و این فاصله باید در گام دوم انقلاب برداشته شود و دانشگاه به جایی برسد که بتواند در تمدنی که می‌خواهیم پایه‌ریزی کنیم، نقش‌آفرین باشد.

وی اظهار داشت: در گام دوم انقلاب باید بتوانیم دنیا را بر پایه نظریات حوزه و دانشگاه اداره کنیم و این افقی است که اندیشیدن و برنامه‌ریزی برای آن ضروری است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با انتقاد از اینکه در برخی واحدهای دانشگاهی برای درآمدزایی از روش‌های کاملاً سنتی استفاده می‌شود، ابراز کرد: انتظار این است که دانشگاه به عنوان یک مجموعه کاملاً علمی از طریق فعالیت‌های سنتی همچون باغداری و کشاورزی اقدام به درآمدزایی نکند؛ چراکه این فعالیت‌ها، شایسته جایگاه و نقش دانشگاه نیست؛ بنابراین درآمدزایی دانشگاه باید علمی و مبتنی بر روش‌های نوین باشد.

آیت الله دژکام خاطرنشان کرد: مدیران دانشگاه آزاد اسلامی باید به نگاه جدیدی که در این دانشگاه به وجود آمده، ایمان داشته باشند و با دیدی عمیق و راهبردی بتوانند مسائل موجود دانشگاه و جامعه را به خوبی حل کنند.

دانشگاه‌ها باید در حل مشکلات دولت سهیم باشند

استاندار فارس نیز در این اجلاس با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در طول سالیان گذشته خوش درخشیده است، گفت: امروز دانشگاه‌ها می‌توانند در حل مشکلات و سختی‌هایی که کشور با آن مواجه است، راهگشا باشند و مسائل را ساماندهی کنند.

عنایت‌الله رحیمی افزود: همان‌گونه که دانشگاه آزاد اسلامی در طول سالیان گذشته در توسعه کشور سهیم بوده، اکنون نیز می‌تواند با توجه به پژوهش در حوزه کارآفرینی ورود کند و انسان‌هایی متخصص و کارآمد پرورش دهد.

استاندار فارس: امروز دانشگاه‌ها می‌توانند در حل مشکلات و سختی‌هایی که کشور با آن مواجه است، راهگشا باشند و مسائل را ساماندهی کنند.

استاندار فارس: دانشگاه‌ها باید از عملکرد آموزشی مطلق به سمت ایجاد نسل جدید دانشگاهی حرکت کنند

وی با بیان اینکه همواره حلقه‌هایی مفقوده در نظام اجرایی کشور وجود داشته است، گفت: امروز دانشگاه‌ها باید از عملکرد آموزشی مطلق به سمت ایجاد نسل جدید دانشگاهی حرکت کنند و آموزش نیروی انسانی، نگارش پایان‌نامه‌ها و رساله‌های تحصیلات تکمیلی را با اولویت حل مسائل کشور در دستور کار قرار دهند.

استاندار فارس تاکید کرد: در کشورهای توسعه‌یافته بر خلاقیت و محصولات فکر و اندیشه سرمایه‌گذاری می‌کنند و برای اینکه ما نیز بتوانیم محصولی خلاقیت‌محور داشته باشیم، باید نیروهای جوان را برای حل مسائل کشور و تولید محصولات قابل عرضه به جهان تربیت کنیم.

رحیمی ابراز داشت: دانشگاه آزاد اسلامی و دیگر دانشگاه‌ها در موضوعاتی همچون فناوری نانو، سلول‌های بنیادی و… دستاوردهای خوبی داشته‌اند و اکنون می‌توانند با حرکت به سمت تولید خلاقیت و علم، انسان‌هایی متخصص و متخلق به اخلاق اسلامی و ایرانی تربیت کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس نیز در این اجلاس با بیان اینکه ۴۹ درصد اعضای هیأت علمی مؤسسات آموزشی استان فارس متعلق به این دانشگاه است، ابراز داشت: دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس دارای بیشترین تعداد واحد و مرکز بین استان‌های دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور است.

محمدکاظم کاوه پیشقدم گفت: این دانشگاه در فارس ۶۱ هزار دانشجوی فعال، ۱۸۰۰ استاد، عضو هیأت علمی و کارمند، ۷۸۰ هزار متر فضای سبز یک میلیون و ۴۵۰ هزار متر محوطه‌سازی و ۳۰ هزار متر بنای در دست احداث دارد.

وی با اشاره به اینکه ۲۵ درصد دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس در مقطع تحصیلات تکمیلی مشغول هستند، افزود: بیشترین تعداد رشته محل‌ها در مقطع کارشناسی ارشد و کمترین آن در مقطع کاردانی و دکترای تخصصی توزیع شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس: دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس دارای بیشترین تعداد واحد و مرکز بین استان‌های دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور است.

رئیس دانشگاه آزاد واحد شیراز: ۱۴ هزار میلیارد ریال تفاهم‌نامه آموزشی برای توسعه طرح‌های پژوهشی امضا شده است

رئیس دانشگاه آزاد شیراز همچنین عنوان کرد: به منظور اجرای ۱۸ طرح پژوهشی برون‌دانشگاهی تفاهم‌نامه‌های مختلفی با بخش‌های مختلف به مبلغ ۱۴ میلیارد ریال منعقد شده است؛ همچنین با تلاش‌های صورت‌گرفته به عضویت شبکه آزمایشگاهی معاونت ریاست جمهوری درآمده‌ایم.

مدارس سما بدون زیان‌دهی فعالیت می‌کنند

کاوه پیشقدم با تأکید بر اینکه فعالیت‌های مطلوبی در زمینه توسعه و کیفیت‌بخشی به مدارس سما در دانشگاه آزاد اسلامی فارس صورت گرفته است، ابراز داشت: در حال حاضر حدود ۹۰ مدرسه فعال در استان فارس وجود دارد که هیچ‌یک از آن‌ها زیان‌ده نیستند و تمام امکانات و کارگاه‌های واحدها در اختیار مدارس قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس ادامه داد: دانشکده دندانپزشکی متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز در منطقه محروم واقع شده است که با یک بیست و پنجم تعرفه‌های رایج به خدمت‌رسانی به مردم می‌پردازد.

۹۸۸۵/‏۶۱۱۳

برچسب‌ها