سمینار آموزشی مدیریت بسته بندی و جایگاه آن در فرآیند بازاریابی، فروش و صادرات روز شنبه به همت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج و با همکاری شرکت شهرکهای صنعتی استان کردستان برگزار شد.
مدرس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران اظهار داشت: موقعیت جغرافیایی و مرزی بودن، کسب رتبههای برتر در تولید بسیاری از محصولات کشاورزی هم چون گندم و توت فرنگی، نیروی انسانی توانمند و تحصیل کرده در کردستان از مهمترین مزیتهای این استان در عرصه بازاریابی و تجارت با دنیای بین الملل است.
مازیار قاسم زاده سنگرودی اضافه کرد: اگر از این زیر ساختها بهره مندی کامل صورت نپذیرد، با توجه به ایجاد استانداردهای کمی و کیفی سخت گیرانه در عرصه بین الملل در حوزه تولید و به ویژه بسته بندی، تجار و صادر کنندگان ایرانی فرصتی برای عرضه کردن خود در بازارهای جهانی نخواهند داشت و به راحتی فرصت را در اختیار سایر رقبای بین المللی قرار میدهند.
این مدرس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: آشنایی با اصول به روز در حوزه بسته بندی به جایگاه یابی و ایجاد فرصت رقابت توسط صادر کنندگان ایرانی منجر میشود.
قاسم زاده سنگرودی بسته بندی را علم و هنر آماده سازی کالا برای محافظت، حمل، انبارداری، بازاریابی و فروش و رساندن به مخاطب با یک هزینه معقول عنوان کرد و افزود: بسته بندی از یک کالا محافظت میکند به همین لحاظ بسته بندی کالاها زیر نظر مدیران تولید و بازاریابی تهیه میشود.
وی یادآور شد: فرآیند بسته بندی کالا را نقطه عطف تبلیغات و امری بدیهی و کاملاً مکانیزه در دنیای تجارت و بازاریابی امروز است.
این مدرس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران اظهار داشت: امروزه شناسنامه، معرفی نام کالا و فرآیند ایجاد برند در قالب تبلیغات گوناگون و به ویژه بسته بندیهای نوین به مشتریان و مخاطبان کالا در دنیا عرضه میشود.
قاسم زاده سنگرودی ارتباط صاحبان و تولید کنندگان کالا با بازارهای جهانی را از کانال برندینگ و کیفیت برتر عنوان کرد و گفت: بسته بندی شکیل و مطابق با اصول مربوطه جزو لاینفک این فرآیند است.
وی اضافه کرد: در نیم قرن پیش ایرانیان مراحل بسته بندی کالا را در کارگاههای صنعتی و تجاری خود به ثبت رساندند در حالیکه تاریخ بسته بندی در دنیا نزدیک به دو قرن قدمت دارد.
این مدرس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اشاره به اینکه کشورهای آمریکا، ژاپن و چین و سایر کشورهای اروپایی پرچمدار این صنعت در دنیا هستند، یادآور شد: امروز فرهنگ شهرنشینی، فشار زمانی و خرید احساسی بر انسانها سیطره دارد بدین منظور تنوع کالایی، قیمت گذاری نوین، ارائه محصولات خاص در بازارهای جهانی فرا گیر و مخاطبان در معرض این تبلیغات رسانهای قرار میگیرند.
قاسم زاده سنگرودی اضافه کرد: بسته بندی به عنوان نقطه عطف تبلیغات اولین دیدار مشتری با هر کالایی است که نقش به سزایی در ماندگاری هویت و مفهوم آن کالا در ذهن مشتریان خواهد داشت.
اسناد تاریخی نشان میدهند که پیشینه راه اندازی اتاق بازرگانی و صنایع و معادن سنندج به سال ۱۳۱۱ هجری شمسی بر میگردد که این نهاد صنفی در این سال با عنوان اطاق تجارت سنندج شکل گرفته بود.
اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کمک به ایجاد فضای مساعد کارآفرینی و رفع موانع کسب و کار و توسعه در بخشهای اقتصادی استان از طریق مطالعه، برنامه ریزی، اطلاع رسانی، راهنمایی و مشاوره و اجرای سیاستهای جذب و تشویق و توسعه سرمایه گذاری را وظیفه ذاتی خود میداند.
۹۹۳۶ / ۳۰۳۴
نظر شما