۴ تیر ۱۳۹۸، ۲۲:۴۲
کد خبر: 83370006
T T
۰ نفر
کاخ سفید؛ لایحه بودجه مجلس برای درمان مهاجران را به وتو تهدید کرد

تهران- ایرنا- کاخ سفید روز سه شنبه تهدید کرد که لایحه بودجه ۴.۵ میلیارد دلاری مجلس نمایندگان آمریکا برای بهبود شرایط درمان و زندگی مهاجرانی را که از مرزهای مکزیک وارد آمریکا شده اند، وتو می کند.

به گزارش تارنمای هاف پست، کاخ سفید با مخالفت لایحه مجلس نمایندگان اعلام کرد که  این اقدام می تواند تلاش های امنیتی دولت را با چالش روبرو کند.

کاخ سفید به نمایندگان آمریکا اعلام کرد که  با این لایحه مخالفت خواهد شد زیرا در این لایحه، پولی برای تختخواب های درخواستی سازمان اعمال مهاجرت و گمرک ایالات متحده ( ICE)  برای آن که بتواند ظرفیت بازداشت مهاجران بیشتری را داشته باشد، در نظر گرفته نشده است.

کاخ سفید در نامه ای خاطر نشان کرد، این لایحه، پولی برای تقویت امنیت مرزی از جمله برای طرح ساخت دیوار مرزی دولت ترامپ در نظر نگرفته است.

به دنبال تصمیمات سختگیرانه دولت دونالد ترامپ علیه مهاجران غیرقانونی، مجلس نمایندگان لایحه  ۴.۵ میلیارد دلاری برای حمایت و بهتر کردن شرایط زندگی مهاجران  مکزیک که در مرزهای آمریکا بازداشت هستند، مطرح کرده است.

در کنار تلاش های مجلس نمایندگان، مجلس سنا آمریکا نیز قرار است در این هفته قانونی مشابه در حمایت از شرایط زندگی و درمان مهاجران را رای گیری کند.

با این وجود برخی از نمایندگان حزب دموکرات مجلس نمایندگان بر این باورند که طرح حمایتی سنا در حمایت از کودکان مهاجرچندان قوی نیست.

بسیاری از کودکان مهاجر غیرقانونی که به هنگام ورود به خاک آمریکا از مرز مکزیک دستگیر شدند، تحت شرایطی سخت نگه داری می‌شوند.

«جان سندرز» مدیر عامل داره گمرک و محافظت مرزی ایالات متحده آمریکا به آسوشیتدپرس گفت: برخی از کودکانی که در مقرهای این آژانس نگه داری می شوند در هفته گذشته جان خود را از دست داده اند و هم اکنون مقرهای گشت مرزی در حدود ۱۵ هزار کودک را بازداشت کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha