۵ تیر ۱۳۹۸، ۹:۳۲
کد خبر: 83370192
T T
۰ نفر
عبور سومین ملی پوش شطرنج ایران از ریتینگ ۲۶۰۰

تهران- ایرنا- نماینده شطرنج ایران در مسابقات آزاد بین المللی گوای هند ضمن کسب عنوان سوم از ریتینگ ۲۶۰۰ عبور کرد.

«پو یا ایدنی» نماینده شطرنج ایران که با ریتینگ ۲۵۹۷ در مسابقات شطرنج آزاد بین المللی «گوای» هند شرکت کرده بود، با کسب ۸ امتیاز (هم امتیاز با قهرمان) عنوان سوم مسابقات را از آن خود کرد. ایدنی عصر روز گذشته (سه شنبه) در دور پایانی مسابقات برابر «ادواردو ایتوریزاگا» بخت نخست قهرمانی با ریتینگ ۲۶۳۷ به پیروزی رسید تا در رده سوم قرار گیرد.

نماینده شطرنج ایران در این مسابقات با این پیروزی ضمن کسب عنوان سومی ۴.۳ واحد افزایش ریتینگ داشت و تا از ریتینگ ۲۶۰۰ عبور کند. پیش از وی تنها علیرضا فیروزجا و پرهام مقصودلو با از این ریتینگ عبور کرده بودند.

در مسابقات شطرنج آزاد بین المللی گوای هند ۲۴۶ ورزشکار شرکت داشتند که در پایان «ساهاکیان» با ریتینگ ۲۶۱۱ و «پتروسیان» با ریتینگ ۲۵۷۳ هر ۲ از ارمنستان به عنوان قهرمانی و نایب قهرمانی رسیدند.

همچنین در دور هشتم رقابت‌های شطرنج قهرمانی غرب آسیا که در اردن برگزار می‌شود «احسان قائم مقامی» و «مبینا علی نسب» در یک قدمی کسب عنوان قهرمانی قرار گرفتند. دور پایانی این رقابت‌ها امروز برگزار می‌شود و بدون شک قهرمان بخش زنان و مردان از بین نمایندگان ایران انتخاب می‌شود.

مسابقات شطرنج قهرمانی غرب آسیا با نمایندگانی از ایران، قطر، یمن، سوریه، کویت، اردن، بحرین، فلسطین، لبنان، عراق، عربستان، امارات متحده عربی و عمان در اردن برگزار می‌شود. این رقابت‌ها هر دو سال یک بار برگزار می‌شود و قهرمان آن در بخش آقایان و بانوان جواز صعود مستقیم به رقابت‌های جام جهانی را کسب می‌کند.

پیش از این پرهام مقصودلو، محمدامین طباطبایی و علیرضا فیروزجا جواز حضور در رقابت‌های جام جهانی را کسب کرده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha