۷ تیر ۱۳۹۸، ۰:۵۱
کد خبرنگار: 1010
کد خبر: 83373018
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

ایستادگی و مبارزه در برابر آمریکا ناشی از موضع اعتقادی است

کاشان- ایرنا- مسوول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین گفت: مقام معظم رهبری در برابر آمریکا ایستادگی و مبارزه می کنند که این امر یک موضع سیاسی نیست بلکه موضعی اعتقادی است.

حجت الاسلام محمدرضا تویسرکانی پنجشنبه شب در یادواره ۱۵۰ شهید پایگاه بسیج آیت الله بهشتی کاشان و شهدای هفتم تیر در مسجد صفاری این شهر افزود: مشکل جمهوری اسلامی ایران و آمریکا با مذاکره برطرف نمی شود و اگر به مذاکره پاسخ مثبت دهیم، ملت ایران را تحقیر و اجیر می کنند و در واقع دنیا و آخرت را از دست داده ایم.

وی آمریکا را مصداق طاغوت زمانه دانست و تصریح کرد: بر اساس کلام قرآن، کسی که از ظالم و طاغوت اطاعت کند یا با او سازش کرده و سر فرود آورد، از اسلام خارج شده است.

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین تاکید کرد: مسلمان نباید در برابر طاغوت، ظالم و ستمگر کرنش کند، زیرا دین مبین اسلام این اجازه را نمی دهد.

وی اضافه کرد: مسوولان هم البته در نظام اسلامی باید در خدمت مردم باشند، نه اینکه مردم در برابر آنها کرنش کرده یا سر تعظیم فرود آورند.

تویسرکانی بیان کرد: شرک به معنای سر فرود آوردن در برابر قدرت یک قدرتمند است که خداوند متعال هرگز اجازه چنین ذلتی را به مسلمانان نداده است و از این رو آنها کینه به دل گرفته و با تهدید، تحریم و فشار درپی از بین بردن ما هستند.

وی همچنین اظهار داشت: ملت ایران ضد ظلم و شرک است و البته که مبارزه با ظالم هزینه هایی مانند، اسارت، سیلی خوردن و شهادت به دنبال خواهد داشت که برخی اهل پرداخت این هزینه ها نیستند.

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین یادآور شد: خداوند سبحان در قرآن مجید به ۲ واژه شرک و ظلم بسیار تاکید فرمودند که مردم نباید کوچکترین تمایلی به ظلم و ظالم داشته باشند.

به گفته وی، همه تلاش امامان معصوم (ع) نیز مبارزه در برابر شرک و ظلم بود و در این راه نیز به شهادت رسیدند.

تویسرکانی در ادامه قرآن را کتاب هدایت، شفا، زندگی و خوشبختی برشمرد و ریشه همه مشکلات را در دوری جستن از این کتاب آسمانی دانست.

قشرهای مختلف مردم به ویژه خانواده شهدا و ایثارگران در ادامه این یادواره، با شهید تازه تفحص شده (علیرضا میرزایی قالهری) وداع کردند.

مردم کاشان در دوران هشت سال دفاع مقدس یکهزار و ۷۰۰ شهید تقدیم جمهوری اسلامی ایران کردند.

۶۱۳۶/‏۸۱۲۳

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha