۹ تیر ۱۳۹۸، ۱۵:۲۸
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 83373968
T T
۰ نفر
۲۰۰ بیمار نیازمند در مهاباد به صورت رایگان ویزیت شدند

مهاباد - ایرنا - مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: ۲۰۰ بیمار نیازمند از اقشار کم برخوردار و مناطق حاشیه نشین این شهرستان توسط تیم جهادی پزشکی فراکسیون شاهد مجلس شورای اسلامی به طور رایگان ویزیت شدند.

امیر بهزاد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اکیپ ۱۰ نفره تخصصی پزشکی «رهپویان» سلامت برای اولین بار است که برای ارایه خدمات به بیماران نیازمند به این شهرستان اعزام شده اند.

وی ادامه داد: بیماران در این طرح خدماتی همچون اندازه گیری تراکم استخوان، ویزیت چشم پزشک و ساخت عینک، دندان پزشکی، پزشک عمومی، قلب و عروق، ارتوپدی، فیزیوتراپی و مامایی به صورت رایگان دریافت کردند.

بهزاد اضافه کرد: اقدامات خیرخواهانه این گروه های جهادی در صورتی که با هماهنگی دانشگاه های علوم پزشکی صورت گیرد با توجه به هماهنگی و در اختیار نهادن امکاناتی همچون یونیت های دندانپزشکی می تواند پربارتر شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان این مهاباد اظهار داشت: این تیم پزشکی پس از سفر یک روزه به این شهرستان برای ادامه خدمات پزشکی و بهداشتی خود به بوکان عزیمت کردند.

نیرو های اکیپ پزشکی رهپویان سلامت از اقصی نقاط ایران و با هدف ارایه خدمات ویزیت و درمان مناطق کم برخوردار کشور به صورت داوطلبانه جمع شده و در حال خدمات رسانی به استان های کم برخوردار هستند.

مهاباد دارای ۲۳۷ هزار نفر جمعیت است که ۱۶۸ هزار نفر آن در مناطق شهری و مابقی در مناطق روستایی ساکن هستند.

این شهرستان دارای یک بیمارستان، ۶۵ خانه بهداشت، ۹ مرکز سلامت روستایی، پنج مرکز شهری و بیش از ۲۰۰ مطب خصوصی با پروانه فعالیت است.

۹۹۰۳/‏۷۱۲۹

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha