۸ تیر ۱۳۹۸، ۱۳:۳۵
کد خبرنگار: 1629
کد خبر: 83374054
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پیکر مطهر ۲ شهید گمنام در  شیراز به خاک سپرده شد

شیراز - ایرنا- پیکر مطهر ۲ شهید گمنام دوران دفاع مقدس که اخیرا در مناطق عملیاتی کشف و به شیراز منتقل شده است روز شنبه در میان اشک و آه شهروندان شیرازی تشییع و در بوستان شهروند به خاک سپرده شد.

آئین تشییع پیکر مطهر شهدا با حضور گروه‌های مختلف مردمی و مسئولان استان فارس از محل سه راه قلعه نو به سمت بوستان شهروند برگزار و پیکر شهدا در این بوستان به خاک سپرده شد.

پیکر مطهر ۱۰ شهید گمنام پنجشنبه شب وارد شیراز شده بود و شهروندان شیرازی در آئینی با شکوه از این یادگاران دوران خون و حماسه استقبال کردند.

مراسم وداع با شهدا و یادواره شهدای مدافعین حرم استان فارس نیز شامگاه پنجشنبه در حرم مطهر سیدعلاالدین حسین (ع) برگزار شد، آئین تعدادی از شهدا نیز صبح جمعه در شیراز برگزار شده است.

در این آئین، نمازگزاران جمعه شیراز و جمعی از مسئولان استان حضور داشتند و یاد و خاطره شهدا را گرامی داشتند.

آئین تشییع شهدا پس از برگزاری نماز جمعه شیراز از حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) تا فلکه شاهزاده قاسم بر روی دستان نمازگزاران انجام شد.

پیکرهای مطهر این شهدا صبح جمعه با حضور استاندار و مسئولان استان و یگان‌های نظامی و انتظامی استان در فرودگاه بین المللی شهید دستغیب شیراز مورد استقبال قرار گرفت.

از این ۱۰ شهید، هفت شهید شناسایی شده‌اند که یک شهید مدافع حرم و مابقی مربوط به دوران دفاع مقدس هستند.
سه شهید دیگر نیز شهدای گمنام دوران دفاع مقدس هستند که ۲۱، ۲۶ و ۲۴ ساله بوده و در سال‌های ۱۳۶۴، ۱۳۶۷ و ۱۳۶۱ به شهادت رسیده‌اند و پیکر ۲ شهید در شیراز و یک شهید در فسا به خاک سپرده شد.

گروههای مختلف جوانان و شهروندان شیراز، خانواده‌های شهدا و ایثارگران با حضور در آئین تشییع پیکر مطهر شهدای گمنام با یاد آوری رشادت‌ها و از خودگذشتگی شهیدان بر لزوم تداوم راه خونبار شهدا و دوری از ذلت و تداوم آرمان‌های شهیدان تاکید کردند.

۶۱۱۳

برچسب‌ها

اخبار مرتبط