ورودی پرونده های قضایی به دادگستری پارسیان کاهش یافت
عباسی رییس دادگستری پارسیان

بندرعباس- ایرنا- رییس دادگستری پارسیان از کاهش ۱۲ درصدی آمار پرونده های ورودی به دادسرا و دادگاه های این شهرستان در سه ماه نخست امسال خبر داد.

حسین عباسی روز یکشنبه در جمع کارکنان دادگستری شهرستان افزود: در طول سال گذشته حدود ۷ هزار و ۹۰۰ پرونده به حوزه قضایی پارسیان وارد شد که به این پرونده ها در سریع ترین زمان ممکن و با دقت رسیدگی شد.
وی یادآورشد: ورودی مددجویان به بازداشتگاه پارسیان نیز در سه ماه گذشته نسبت به همسنجی با پارسال ۸ درصد کاهش یافته است.
رییس دادگستری پارسیان با اشاره به اینکه افزایش آمار ورودی پرونده ها به مراجع قضایی موجب کاهش کیفیت رسیدگی به پرونده ها و اطاله دادرسی می شود، اظهارداشت: در این راستا برای رسیدگی بهتر و سریع تر به پرونده ها، کاهش آمار ورودی پرونده ها به دادگستری در دستور کار دستگاه قضایی این شهرستان قرار گرفته است.
دادگستری هرمزگان نیز اعلام کرد: با اشاره به تلاش های صورت گرفته در راستای ساماندهی امور زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان ها و ۱۸ درصد از جمعیت کیفری زندان های این استان معادل یک هزار و ۱۰۶ نفر کاهش یافته است.
علی استادی مدیرکل زندانهای هرمزگان نیز پیش از این در جمع روسای زندانهای شهرستان استان گفت: کاهش جمعیت کیفری زندان ها از اولویت نظام قضایی است و در این راستا زندانیان بیماری های خاص با تایید پزشکی قانونی و مراجع قضایی و زندانیان مهریه بدون داشتن تمکن مالی از زندان آزاد شوند.

۷۱۹۵/۶۰۴۸
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha