امیر جوان کیا روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه ایجاد آرشیو الکترونیکی برای ساماندهی پروندهها آغاز شده، افزود: آرشیو الکترونیکی این تعداد برگه سند نشان دهنده فعالیت مناسب این اداره کل در ثبت الکترونیکی پرونده هاست.
وی با اشاره به آمار سال گذشته نیز اضافه کرد: تنها هفت میلیون و ۴۴۴ هزار و ۱۲۳ برگ سند طی سال گذشته آرشیو الکترونیکی شده است.
وی ادامه داد: ایجاد آرشیو الکترونیک از طرحهای مهم و در دست اجرای سازمان ثبت اسناد و املاک به شمار میرود.
وی اضافه کرد: آرشیو الکترونیکی پروندههای ثبتی اقدامی مؤثر در راستای تکمیل خدمات الکترونیکی است و نقش مهمی در ارتقای امنیت و حفظ اسناد و سوابق ثبتی دارد.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک آذربایجان غربی با اشاره به اینکه ایجاد آرشیو الکترونیکی ضمن حذف مراجعههای فیزیکی به سوابق از گردش پرونده جلوگیری میکند، بیان کرد: این امر موجب سرعت، دقت و تسهیل در رسیدگی به درخواستها میشود.
جوان کیا اعلام کرد: پروندههایی که در حال پیگیری و انجام هرگونه فرآیند ثبتی است، بیش از چندین دهه قدمت دارد و آرشیو الکترونیکی بهترین راه حل برای نگهداری طولانی مدت آنهاست.
وی گفت: مسؤولان اهتمام جدی برای اجرای طرح الکترونیکی پروندههای ثبتی دارند تا فعالیتها تسریع شود و ارائه خدمات به بهترین شکل صورت گیرد.
۲۲۳ دفتر اسناد رسمی و ۱۶۶ دفتر ازدواج و ۷۱ دفتر طلاق در آذربایجان غربی فعالیت دارد و به واسطه احراز هویت دیجیتال و الکترونیکی شدن انواع خدمات، جلوی هرگونه سو استفاده و دست کاری در اسناد گرفته شده و جعل و دخل و تصرف در اسناد نیز به صفر رسیده است.
۹۹۱۸/۷۱۲۹
نظر شما