۹ تیر ۱۳۹۸، ۱۴:۰۸
کد خبر: 83375154
T T
۰ نفر

درمان پیرچشمی با عینک اتوفوکال

۹ تیر ۱۳۹۸، ۱۴:۰۸
کد خبر: 83375154
درمان پیرچشمی  با عینک اتوفوکال

تهران- ایرنا- مهندسان آمریکایی با استفاده از فناوری ردیابی چشم نوعی عینک اتوفوکال طراحی کرده‌اند که قادر به درمان پیرچشمی است.

پیرچشمی، عارضه‌ای است که با افزایش سن، به سراغ افراد می‌آید. این نقص بینایی که حدود ۴۵ سالگی خودش را نشان می‌دهد، موجب می‌شود که فرد، قدرت تمرکز بر اجسام نزدیک خود را نداشته باشد. برخی افراد می‌توانند با استفاده از عینک مطالعه، بر این مشکل غلبه کنند اما برای بیشتر افراد، استفاده از عدسی تدریجی ضروری است. عدسی تدریجی، نوعی عدسی دو دید است که قسمت بالای آن برای دید دور و قسمت پایین آن برای دید نزدیک به کار می‌رود.

اکنون پژوهشگران دانشگاه استنفورد در آمریکا یک عینک اتوفوکال ابداع کرده‌اند که شاید روزی بهتر از عینک‌های قدیمی بینایی را اصلاح کند. نمونه ابتدایی این کار، مانند یک عینک واقعیت مجازی به نظر می‌رسد اما محققان امیدوارند که نسخه‌های آتی را در طرح‌های ساده‌تری ارائه دهند.

عینک اتوفوکال می‌تواند مشکلات اصلی عدسی تدریجی را رفع کند. این عینک، لنزهایی پر از مایع دارد که برآمده و باریک است؛ همچنین حسگرهایی با قابلیت ردیابی چشم دارد که محل نگاه کردن فرد و زاویه دید او را دنبال می‌کنند.

مطالعه در خصوص عینک اتوفوکال محققان دانشگاه استنفورد در مجله «Science Advances» به چاپ رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha