سجاد خدایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هدف نهایی این طرح آرام سازی هسته مرکزی شهر، روان شدن ترافیک و تسهیل در جابجایی مردم با استفاده از حمل و نقل عمومی است که بسیار مثبت تلقی می شود و در این میان نیزمی توان گزینه های متعددی را برای به یک هدف مد نظر قرار داد.
وی اظهار داشت: اصلاح خطوط حمل نقل به ویژه اتوبوسرانی از جمله برنامه های مهم مدیریت شهری است که از مدتها قبل در دستور کار و حتی برنامه ریزی برای اجرای ان لحاظ شده بود که حتی در مراحل نخست نیز نامه پنج ماده ای برای توقف طرح تا تحقق موارد خواسته شده مطرح شد که در این راستا بخشی از خواسته ها تحقق یافت.
این عضو شورای اسلامی شهر زنجان ادامه داد: بر این اساس اصلاحاتی در این طرح داده شد، به عنوان مثال ۲ لاین جابجایی مسافران به یک لاین تبدیل شد و در فواصل ایستگاهی نیز جزیره هایی در وسط خیابان ایجاد شد.
خدایی خاطر نشان کرد: این کار از ضروریات شهری محسوب می شود که در فواصل کار عملیاتی شدن به تدریج با نظارت مردم، متخصصان و کارشناسان امر معایب مرتفع و تکمیل تر خواهدشد و الگوی تردد ی مناسب تری با توجه هسته مرکزی اصلاحات انجام گرفته، کم عرض بودن شبکه معابر طرحی نهایی به سرانجام خواهد رسید.
به گزارش ایرنا، اجرای این طرح طی ماههای گذشته با اعتراض اهالی کسبه مرکزی شهر مواجه شد و به تدریج با اصلاحات انجام گرفته و رایزنی مدیریت شهری به گروههای هدف از اواخر هفته گذشته رنگ عملیاتی بخود گرفت.
به گزارش ایرنا، شهر زنجان به عنوان مرکز استان ۴۲۰ هزار نفر جمعیت و چهار منطقه شهرداری دارد.
۹۶۴۶/۸۰۶۸
نظر شما