۱۰ تیر ۱۳۹۸، ۱۱:۴۹
کد خبرنگار: 1014
کد خبر: 83376288
T T
۰ نفر
رئیس بسیج کارگران : افسران جنگ اقتصادی کشور را از تله دشمنان نجات دهند

کرج – ایرنا – رئیس بسیج کارگران و کارخانجات کشور گفت: مدیران بخش صنعت و تولید کنندگان به عنوان افسران جنگ اقتصادی باید کشور را از تله دشمنان نجات دهند.

علی حسین رعیتی فر روز دوشنبه در نشست هم افزایی دستگاه‌های اجرایی برای رونق تولید و هماهنگی طرح جهاد همبستگی ملی که به مناسبت روز صنعت در ستاد فرماندهی سپاه البرز برگزار شد، افزود: امروزه شاید پاشنه آشیل ما در حوزه اقتصادی باشد و به همین دلیل باید تلاش ویژه ای در این حوزه داشته باشیم.

وی اظهار داشت: شعار اصلی ما در زمان پیروزی انقلاب اسلامی، استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بود و این شعار در حوزه‌های مختلف خود را بروز داد ولی در حوزه اقتصادی نتوانسته‌ایم استقلال خود را محقق کنیم.

رئیس بسیج کارگران و کارخانجات کشور با بیان اینکه امروز با همه تلاش‌ها، وضعیت کشورمان با گذشته تفاوت می‌کند، گفت: در حوزه سیاسی ۳۶ انتخابات برگزار کرده‌ایم و ۸۵۰ میلیون رأی به صندوق‌ها ریخته‌ایم و در دوران دفاع مقدس نیز یک تنه در مقابل ۵۰ کشور ایستادیم و زمانی که نظام از ظرفیت مردم استفاده کرد، فتح الفتوح هایی انجام شد.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس تا قبل از سال ۶۱ موفقیت چندانی نداشتیم زیرا از ظرفیت مردمی خوب استفاده نکرده بودیم ولی بعد از آن، دفاع مقدس به خوبی پیش رفت و اکنون نیز اگر بخواهیم در حوزه اقتصادی پیروز باشیم باید از ظرفیت‌های مردمی خوب استفاده کنیم.

رعیتی فر ادامه داد: به برکت پیروزی انقلاب اسلامی در کشور شهرک‌های صنعتی زیادی ایجاد شد که می‌تواند ما را در حوزه اقتصادی از تله دشمن نجات دهد و امروز دشمنان در تلاش هستند ما را در حوزه اقتصادی به چالش بکشانند.

رئیس بسیج کارگران و کارخانجات کشور گفت: افسران جنگ اقتصادی باید کار را به خوبی انجام داده، خوب تصمیم گیری و تصمیم سازی کنند.

وی افزود: هر کارگاهی که در کشور تعطیل شود یک سنگر را از دست داده‌ایم و بسیج کارگری کشور تلاش می‌کند که جلوی تعطیلی کارخانجات و مشکلات تولید را بگیرد.

این مسئول اظهار داشت: در این بخش تلاش می‌کنیم تسهیل گری و رفع موانع تولید را انجام داده، تثبیت اشتغال کرده و خدمات رسانی به کارگران داشته باشیم.

وی یادآور شد که در سراسر کشور ۱۳ میلیون کارگر که به همراه خانواده‌هایشان حدود ۴۳ میلیون نفر هستند تحت پوشش تأمین اجتماعی می‌باشند.

معیشت کارگران در وضعیت خوبی نیست

رئیس بسیج کارگران و کارخانجات کشور ادامه داد: با تمام تلاش‌های صورت گرفته در حوزه کارگری کشور، امروز معیشت کارگران در وضع خوبی نیست و نیاز به تلاش بیشتر برای این قشر زحمت کش است.

وی با بیان اینکه قشر کارگر، ۱۴ هزار شهید تقدیم انقلاب و کشور کرده است، افزود: کارگران با دشمن می‌جنگیدند و در کارخانجات نیز با چرخاندن چرخ اقتصاد تلاش می‌کردند.

رعیتی گفت: از ظرفیت تمام اقشار کمک می‌گیریم تا این جامعه زحمت کش کشور را کمک کنیم که یکی از این کارها حمایت از کالای ایرانی است.

وی اضافه کرد: امروزه مظلومیت تولید کنندگان و صنعتگران کشور خیلی به چشم می‌آید زیرا با وجود تولید کالای خوب و باکیفیت برای به دست آوردن بازار مصرف، آن را با برند خارجی در بازار عرضه می‌کنند که نشان از عدم فرهنگ سازی برای استفاده از کالای ایرانی است.

رعیتی فر بیان داشت: به همین منظور برای حمایت از کالای ایرانی طرح «ایران یار» را به اجرا گذاشته‌ایم تا دانش آموزان و افراد مؤثر در اجتماع را با ظرفیت‌های تولید آشنا کنیم و دستاوردهای چهل ساله را ببینند.

وی افزود: در اجرای این طرح مدیران صنعتی در اجتماعاتی حضور یافته و در خصوص تولید و اشتغال ایجاد شده اطلاع رسانی می‌کنند که تثبیت اشتغال و تولید نتیجه این طرح خواهد بود.

این مسئول تصریح کرد: این طرح در سال ۹۸ با حمایت بیشتر سازمان بسیج کشور و اقشار بسیج گسترش یافته که با عنوان طرح «حاتم» به معرفی تولیدات برتر کشور، خدمات ارائه شده و تغییر ذائقه مردم به تولیدات ملی می‌انجامد.

وی با بیان اینکه حمایت از کالای ایرانی نیاز به تلاش زیادی دارد، گفت: اغنای کارگر و کارفرما به تولید محصول با کیفیت می‌تواند مردم را تشویق به استفاده از این کالاها کرده و همچنین کشورهای همسایه را ترغیب به استفاده از این کالاها و ایجاد بازار هدف در آن کشورها بکند.

رئیس بسیج کارگران و کارخانجات کشور تاکید کرد که در حوزه تولید باید اتفاقات خوبی بیفتد و مردم نیز مطالبه گری برای تولید با کیفیت داشته باشند و این طرح باید در ظرف مدت سه سال به جمع بندی برسد تا به رونق تولید و تثبیت اشتغال و جلوگیری از خروج ارز هم بی جامد.

رغبتی فر افزود: رزمایشی شهریور ماه سال گذشته به نام «شیفت ایثار» انجام دادیم تا ترویج فرهنگ ایثار را در کارخانجات داشته باشیم که بیش از ۵۰ هزار کارگر در آن شرکت کردند.

وی اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس مدیریت جهادی حاکم بود به طوری که در آن زمان فرماندهان خودشان پیش قراول و جلودار بودند و این فرماندهان مدیریت جهادی داشتند ولی امروز این نقیصه وجود دارد که بیشتر مدیران در فضای غیرعملیاتی تصمیم گیری و تصمیم سازی می‌کنند.

وی گفت: امروز نشسته‌ایم و به عده‌ای می‌گوئیم که این کار را بکنند که نتیجه آن فراموش شدن مدیریت دفاع مقدس و جهادی است در حالی که این مدیریت باید مثل خونی تازه جاری شود تا به مردم در حوزه اقتصادی کمک شود.

در این نشست که با حضور فرمانده سپاه البرز برگزار شد، تعدادی از مدیران بخش صنعت استان و صنعتگران نیز حضور داشتند.

۶۱۵۶/‏‬ ۶۱۵۵

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha