۱۱ تیر ۱۳۹۸، ۱۱:۲۵
کد خبر: 83377911
T T
۲ نفر

روسیه موشک دفاع فضایی آزمایش کرد + فیلم

۱۱ تیر ۱۳۹۸، ۱۱:۲۵
کد خبر: 83377911
روسیه موشک دفاع فضایی آزمایش کرد + فیلم

مسکو - ایرنا - روسیه یک فروند موشک ویژه پدافند موشکی را آزمایش کرده و مدعی شده است که این موشک توان هدف قرار دادن موشک های بالستیکی پرتاب شده از فضا را هم دارد.

وزارت دفاع روسیه بامداد امروز (سه شنبه) فیلمی از آزمایش این موشک منتشر کرده و اعلام کرده است که موشک از پایگاه نظامی «ساری شاگان» روسیه واقع در قزاقستان پرتاب شد.
سرهنگ پاول کوزمین نماینده نیروی پدافند هوایی و موشکی روسیه آزمایش موشک جدید را موفقیت آمیز خواند و گفت: این موشک تمام معیارهای مدنظر ما در آزمایش را پشت سر گذاشت و با موفقیت به هدف فرضی اصابت کرد.
بنظر می‌رسد این سیستم موشکی جدید برای آن آزمایش شده است تا از روسیه در برابر حملات فضایی احتمالی دفاع کند.

در گزارش وزارت دفاع روسیه به برد موشک آزمایش شده و سیستمی که موشک برای آن درنظر گرفته شده هیچ اشاره‌ای نشده است.

یادآور می‌شود که ۱۴ خرداد ماه امسال نیز وزارت دفاع روسیه با انتشار فیلمی از آزمایش موفقیت آمیز یک موشک مربوط به سامانه دفاعی این کشور خبر داده بود.

گفتنی است، در سال ۱۹۵۰ که تهدیدات هسته‌ای از سوی موشک بالستیک قاره پیما به وجود آمد که بخشی از برنامه سپر آهنین بودند اتحاد جماهیر شوروی برنامه فوق محرمانه‌ای را به منظور مقابله با این تهدید آغاز کرد این برنامه در حقیقت اولین سیستم مؤثر ضد موشک‌های بالستیک را به وجود آورد.

اولین رهگیری موفق این سیستم در ۲۴ نوامبر سال ۱۹۶۰ انجام شد و در مجموع ۱۱ آزمایش موفق در قزاقستان صورت گرفت تا از عملکرد این سامانه اطمینان حاصل شود و برای دفاع از مسکو در اطراف پایتخت مستقر شوند.

برنامه توسعه این سامانه در طول سالیانه گذشته برای بهبود سیستم حرکتی و قدرت تخریب، طراحی و عملکرد راداری ادامه داشته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha