۱۲ تیر ۱۳۹۸، ۸:۲۷
کد خبرنگار: 1795
کد خبر: 83378831
T T
۰ نفر
۷۰ عنوان کتاب  از محتوای مسابقات قرآن ، عترت و نماز کشور تولید شده است

کرج – ایرنا- مدیرکل قرآن عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت : تا کنون به منظور آشنایی بیشتر دانش آموزان با آموزه ها و مفاهیم قرآن ، عترت و نماز، ۷۰ عنوان کتاب در محتوای مسابقات کشوری قرآن ، عترت و نماز در این وزارتخانه تولید شده است.

محمدرضا مسیب زاده چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا در کرج خاطرنشان کرد: هر سال این کتاب های آموزشی در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد تا با آگاهی و آمادگی بیشتر در مسابقات کشوری قرآن، عترت و نماز شرکت کنند.

وبا اشاره به اینکه مسابقات کشوری قرآن، عترت و نماز در مدارس هر ساله همزمان با هفته گرامیداشت قرآن، عترت و نماز در پایان آذرماه آغاز می شود، یادآور شد: امسال هفت و نیم میلیون دانش آموز در مرحله مدرسه ای این دوره از مسابقات شرکت کردند.

وی از حفظ قرآن، تفسیر و قرائت قرآن، صحیفه سجادیه، نهج البلاغه، مداحی، اذان، انشا و احکام نماز و پژوهش به عنوان رشته های مسابقات قرآن، عترت و نماز یاد کرد.

مسیب زاده تصریح کرد: از بین شرکت کنندگان بوستان قرآن ۴ میلیون دانش آموز برگزیده شدند که این دوره از مسابقات مسابقات کشوری قرآن، عترت و نماز نیز تابستان ها در مشهد مقدس و زنجان برگزار می شود.

این مسئول به شرکت ۵۰۰ هزار فرهنگی کشور در چهارمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز پرداخت و یادآور شد: ۳۲۰ نفر برای رقابت در مرحله کشوری برگزیده شدند که هم اکنون شاهد برگزاری آن در ۸ رشته در مشهد مقدس هستیم تا نفرات برتر انتخاب شوند.

وی بیان داشت: این مسابقات با رویکرد ایجاد فرهنگ قرآنی در آموزش و پرورش دنبال می شود که در این نقش دانش آموزان و اولیا از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: در دیدار امسال معلمان با مقام معظم رهبری که در اردیبهشت ماه انجام شد، معظم له از فعالیت های قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش اظهار رضایت کردند.

مدیرکل قرآن عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: همه باید در زمینه فعالیت های قرآنی و دینی تلاش کنیم و این امر منحصر به آموزش و پرورش نیست وهمه بخش های فرهنگی کشور و حتی اولیا دانش آموزان باید برای رسیدن به این هدف بزرگ به آموزش و پرورش کمک کنند.

۱۴ میلیون دانش آموز در مدارس کشور تحصیل می کنند.

۲۸۱۹/۶۹۹۳

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha