۱۲ تیر ۱۳۹۸، ۱۶:۵۴
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 83379822
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

آخرین توصیه‌ به کنکوری‌ها

۱۲ تیر ۱۳۹۸، ۱۶:۵۴
کد خبر: 83379822
آخرین  توصیه‌ به کنکوری‌ها

زنجان - ایرنا - به گفته یک کارشناس خانواده، برنامه ریزی منسجم و رعایت نکات مهم از سوی والدین و داوطلبان می‌تواند نتیجه خوبی را در جلسه امتحان رقم بزند که موارد یاد شده نتایج حاصل از تحقیق، پژوهش‌ها، ارائه راهنمایی و مشاوره کنکور در طول بیش از ۳۰ سال تجربه موفق کاری را شامل می‌شود.

محمدرضا یارقلی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نخستین نکته مهم به کنکوریها توکل به خداوند متعال، خواندن دعا و آیات قرآنی است که به طور قطع به کاهش استرس و اضطراب منجر می شود و در واقع یک فضای خوبی را برای داوطلبان و خانواده ایجاد می‌کند.

وی اظهار داشت: خانواده ها در ایجاد فضا و بستر مناسب برای کسب کامیابی بیش از دانش آموزان تاثیر گذار هستند و نکته بعدی اینکه کسب آمادگی های جسمی با یک ورزش وو تغذیه پسندیده این کار عملی تر شده و علاوه بر آم داشتن روحیه روانی مناسب نیز بسیار موثر است.

وی اضافه کرد: نگرش مثبت دانش آموز و داوطلب به امتحان امری مهم تلقی می شود و شروع کار اینکه امروز، روز موفقیت من است و از طرفی همین نگرش را خانواده می توانند به داوطلب منتقل کند.

استاد دانشگاه جامع علمی کاربردی ابهر ادامه داد: خود باوری نیز مولفه های مهم در موفقیت کنکور است که داوطلبان باید به این مهم توجه کنند و همین توانستن به یک نگرش مثبت در آنان کمک زیادی می کند، داشتن استراحت کافی، قبل از کنکور امتحان اهمیت بسزایی دارد و مقدار خواب که در روزهای معمولی که یک فرد نیاز دارد تنظیم کرده و مطابق با آن رعایت کند.

وی اظهار داشت: یکسری شایعات و مواردی در ارتباط با کنکور مطرح می شود که داوطلبان به ان توجه نداشته باشند و پیگیر این نوع خبرها نباشند که گاهی اوقات همین پیگیری ممکن است به ایجاد فضای استرس زا منجر شود.

این کارشناس امور خانواده ادامه داد: داوطلبان یک روز قبل از کنکور، قدم زدن در پارک و فضایی آزاد و ورزش های سبک به اتفاق اعضا خانواده را فراموش نکنند که این مهم می تواند گام بسیار موثری در کاهش استرس و اضطراب باشد و به آمادگی بهتر روز امتحان کمک می کند.

وی اضافه کرد: داوطلبان از ضوابط و قوانین جذب دانشجویان اطلاعات لازم را داشته باشند، حضور مرتب و با لباس منظم در جلسه امتحان اهمیت زیادی دارد و همچنین مکان محل امتحان را یک روز قبل شناسایی کنند تا با یک برنامه ریزی مناسب و به موقع در سر جلسه امتحان حضورداشته باشد.

یار قلی افزود: بارها اتفاق افتاده که دیر رسیدن داوطلب بر سر جلسه امتحانی وضعیت روحی و روانی را دچار مشکل کرده و سعی کنند برنامه ریزی خوبی را داشته باشند تا زودتر از ساعات شروع امتحان در سر جلسه امتحان حضور یابند.

وی اظهار داشت: لوازم لازم در کنکور، شب قبل از امتحان وسائلی نظیر کارت ورود به جلسه، مداد و پاکن در صورت نیاز ساعت مچی که بتواند زمان را کنترل کنند، به همراه داشته باشند.

این استاد دانشگاه ادامه داد: کنکوری ها می توانند با یک مشاوره کارشناس تغذیه غذای سبک و مقوی را استفاده کنند و نکته مهم اینکه قبل از شب کنکور برای بیدار شدن در صبح از ساعت استفاده نکنند و این کار را به یکی از اعضای خانواده مطمئن بسپارند و توصیه می شود خود فرد با آرامش کامل استراحت کنند چرا که که بیدار شدن های ممتد فضای نامناسبی را رقم بزند.

وی اظهار داشت: خانواده ها تلاش کنند که آرامش خود را حفظ کنند چرا که در برخی موارد ضطراب آنان به فرزند کنکوری منتقل می شود و مشکلاتی را بوجود می آورد و از طرفی حمایت های عاطفی پدر و مادر در تلاش برای ایجاد محیط آرام و مناسب یکی از مهمترین وظایف آنان بشمار می رود و به این موضوع نیز باید توجه جدی شود.

یارقلی افزود: حمایت های عاطفی شامل تشکر، قدردانی از حمایت فرد کنکوری است و در این میان نکته مورد توجه اینکه خانواده ها در ساعات باقیمانده به کنکور این است مهم مطالبی در مورد نتایج آن صحبت نکنند و اجازه دهند دانش اموز در فضایی آرامش بخش قرار بگیرد.

وی با اشاره به رعایت نکات مهم در سر جلسه امتحان نیز گفت: چنانچه در سر جلسه امتحان احساس فراموشی ایجاد شد، این فراموشی کاذب بوده و جای نگرانی ندارد زیرا به مرور زمان و در فاصله کوتاهی ذهن شان آمادگی لازم را پیدا کرده و این احساس نیز از بین می رود که امری طبیعی محسوب می شود.

این کارشناس ادامه داد: بر این اساس، زمان بندی صحیحی برای تست زدن هر دروس تعیین شده در جلسه امتحان در نظر گرفته شود و این مهم را رعایت کنند و علاوه بر آن به ترتیب سوالات توجه داشته باشند و با توجه به بحث کارشناسی به همان گونه در دفترچه آمده پاسخ دهند و.

.وی یادآوری کرد: نکنه مهم اینکه در هنگام مواجهه داوطلب برخی پاسخ ها را می داند که علامت زده و در برخی موارد تردید وجود دارد که با علامت ضربدر مشخص و درنهایت سوالاتی دشوار را با علامت منفی تعیین کنند.

وی اضافه کرد: پس از اتمام پاسخگویی و در صورت داشتن زمان مناسب و سوالاتی را که با علامت ضربدر مشخص کرده آنها را کامل کرده و داوطلبان دقت کنند زمانی را که صرف سوالا ت دشوار می کنند و این زمان به حدی زیاد می شود که وقت زیادی را بخود اختصاص می دهد و چه بسا در این فاصله زمانی بتوانند به سوالات کمتر دشوار پاسخ دهند.

یارقلی افزود: توصیه می شود داوطلبی کهپاسخ سوالی را نمی داند و یا اینکه زمان بیشتری را باید اختصاص دهد، صرف نظر کرده و به دنبال پاسخگویی به سوالات دیگر باشند و در مجموع می‌توان گفت که سوالات در سه سطح آسان، تقریباً دشوار و دشوار طراحی می شود و لذا زمان اختصاص یافته به سوالات آسان در نظر گرفته شود.

وی اظهار داشت: در حال سرعت عمل برای پاسخگویی از شتاب زدگی جلوگیری کنند زیرا ممکن است نتیجه خوبی را کسب نکنند و به منظور اشتباه در پایان هر ۱۰ سو تست دسته بندی شده در پاسخنامه و شماره سوال و پاسخنامه را تطبق دهند که اشتباهی مرتکب نشوند.

این استاد دانشگاه خاطر نشان کرد: داوطلبان به مدیریت زمان در امتحان توجه کنند و در این میان گاهی اوقات تذکراتی از سوی مجری در جلسه امتحان داده می شود که لزوم دقت و توجه به آن ضروری است و نکته مهم اینکه اگر فرصت مطالعه و وقت کافی مطالعه مطالبی را نداشتند، به نتیجه کنکور فکر نکنند و آن چیزی که مهم است اینکه آموخته‌های خود را در فاصله زمانی روی پاسخنامه بیاورند که موفقیت لازم را کسب خواهند کرد.

آزمون سراسری سال ۹۸ دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور، روزهای روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۳ و ۱۴ تیرماه ۹۸ برگزار می شود.

۹۶۴۶/۸۰۶۸

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha