۱۳ تیر ۱۳۹۸، ۱۱:۱۲
کد خبر: 83380850
T T
۰ نفر
حدود ۴۲ هزار دانش آموز خراسانی در کنکور سراسری شرکت کردند

مشهد- ایرنا- معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: ۴۰ هزار و ۸۳۸ دانش آموز پایه دوازدهم این استان در آزمون سراسری امسال ورود به دانشگاههای کشور شرکت کرده اند.

رضا صابری تولایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۲۲ هزار و ۳۹ نفر از این داوطلبان ورود به دانشگاهها در خراسان رضوی دختر و ۱۸ هزار و ۷۹۹ نفر پسر هستند.

وی بیشترین شمار داوطلبان کنکور امسال را دانش آموزان رشته علوم تجربی ذکر و بیان کرد: بر این اساس ۲۰ هزار و ۱۸۶ دانش آموز خراسانی متقاضی پذیرش در رشته های دانشگاهی گروه علوم تجربی هستند.

معاون اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: همچنین از میان دانش آموزان خراسان رضوی که پایه دوازدهم را به اتمام رسانده اند شش هزار و ۱۲۰ نفر در رشته های گروه ریاضی فیزیک، ۱۴ هزار و ۲۰۱ نفر در رشته های گروه علوم انسانی و ۳۳۱ نفر در رشته علوم و معارف اسلامی آزمون سراسری امسال ورود به دانشگاههای کشور شرکت کرده اند.

۱۰۱ هزار و ۹۴۷ نفر متقاضی ورود به دانشگاه از خراسان رضوی در سطح ۲۱ شهرستان و ۲۹ حوزه اصلی این استان، در آزمون کنکور امسال که در نوبت صبح و عصر طی امروز و فردا برپا شده شرکت کرده اند. ۵۳ هزار و ۳۸۰ نفر از این متقاضیان در حوزه های برپا شده در سطح کلانشهر مشهد کنکور می دهند.

استان شش میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی یک میلیون و ۲۳۰ هزار دانش آموز دارد.

۷۴۹۶/‌۱۸۵۸

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha