پیمان آرامون روز پنجشنبه در جلسه بررسی وضعیت طرح آزادراه ارومیه - تبریز و میانگذر دریاچه ارومیه افزود: تکمیل تقاطعهای غیر همسطح در قطعه نخست این طرح، تکمیل روشناییهای مسیر و عرشه پل و ایمن سازی آن در دستور کار پیمانکار قرار دارد.
وی با اشاره به اینکه تکمیل عملیات باقیمانده از طرح، ایمن سازی و نگهداری و مراقبت از قطعات سازهای پل بسیار ضروری است، ادامه داد: پیش بینی میشود تا پایان نیمه نخست امسال این عملیات به اتمام برسد.
وی با اشاره به انتخاب شرکت پیمانکار برای انجام عملیات نگهداری از پل میانگذر، اظهار داشت: با توجه به ویژگیهای فنی و اجرایی، عرشه و قطعات مکانیکی آن نیازمند اقدامهای مراقبتی بوده که برای آن دستورالعملهای خاصی تدوین شده است.
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی گفت: میانگذر دریاچه ارومیه در مبادلات تجاری و اقتصادی منطقه و ترانزیت کالا به کشورهای همسایه نقش بسیار برجسته ای دارد.
آرامون اضافه کرد: مقام عالی استان بر تسریع در تکمیل قطعههای یک و ۲ واقع در حوزه آذربایجان غربی تاکید خاصی دارند.
فرماندار ارومیه نیز در این جلسه گفت: این طرح در عرصه مبادلات تجاری و حمل و نقلی استان به ویژه شهرستان ارومیه به استانهای مرکزی نقش مهمی دارد.
علیرضا ملامحمدی زاده اضافه کرد: با توجه به حجم بالای تردد وسایل نقلیه از این مسیر به منظور تسهیل عبور و مرور خودروها در ۲ سوی پل نیز عملیات احداث دوربرگردان آغاز شده است.
پل میانگذر دریاچه ارومیه شامل مطالعات مهندسی، مهندسی پایه، مهندسی تفصیلی، تهیه مواد و تجهیزات، اجرا و ساخت پل اصلی، پل آبگذر و اصلاح خاکریز است. پل اصلی شامل ۲ مسیر رفت و برگشت جداگانه سواره رو هر کدام به عرض مفید ۹٫۵ متر و یک مسیر راه آهن به عرض مفید ۵ متر است.
پل دارای ۳۳ دهانه بوده که پل اصلی شامل یک دهانه ۱۰۰ متری، ۱۲ دهانه ۷۰ متری، ۶ دهانه ۵۵ متری و پل دسترسی شامل ۱۰ دهانه ۲۸ متری، ۲ دهانه ۲۶٫۸ متری و پل انتقالی شامل دو دهانه ۵۰ متری است.
پل میانگذر دریاچه ارومیه قسمتی از بزرگراه شهید کلانتری است که ۲ استان آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی در شمال غربی کشور را به هم متصل میکند.
این پل یکهزار و ۷۰۹ متر طول دارد که هزار و ۲۷۶ متر آن در داخل دریاچه ارومیه اجرا شده و حدود ۳۸۵ متر آن در دو طرف پلهای اتصال است.
این پل در ۲۷ آبان ۱۳۸۷ شمسی به بهرهبرداری رسید.
۹۹۱۸/۲۰۹۳
نظر شما