۱۳ تیر ۱۳۹۸، ۱۲:۵۶
کد خبر: 83381189
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۷۰ هزار کارت سوخت مهاجر در سیستان و بلوچستان باطل شد

زاهدان- ایرنا- دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز سیستان و بلوچستان گفت: ۱۷۰ هزار کارت سوخت مهاجر در راستای مبارزه با قاچاق سوخت از سال گذشته تاکنون در این استان شناسایی و باطل شده است.

مجید محبی روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: کشفیات سوخت در سیستان و بلوچستان در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۴۱ درصد رشد داشته است به طوریکه در این مدت چهار و نیم میلیون لیتر سوخت در استان کشف شد.

وی افزود: ۹۵ درصد کشفیات سوخت این مدت به نیروهای انتظامی مربوط می‌شود و این حاکی از آنست که مبارزه در گلوگاه‌ها و سرشاخه‌ها بوده است.

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز سیستان و بلوچستان گفت: رونق تولید در جامعه زمانی تحقق می‌یابد که مبادی قاچاق بسته شود و این امر مهم با همت مسئولان دستگاه‌های متولی و مردم میسر می‌شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی سیستان و بلوچستان گفت: این استان با برخورداری از مرز آبی و دریایی و بندر بزرگ چابهار فرصت خوبی را در زمینه تجارت، ترانزیت، رونق تولید و اشتغال از طریق واردات دام بویژه مولد برخوردار است.

محبی با بیان اینکه مبارزه با قاچاق در مبادی ورودی و سرشبکه های اصلی در اولویت است اظهار داشت: ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز سیستان و بلوچستان برای مقابله با قاچاق اقدامات مختلفی نظیر پیگیری و اجرای طرح نصب دوربین‌های جی پی اس دار در تمام مجاری عرضه فرآورده‌های سوختی به منظور نظارت آنلاین بر عملکرد آن مجاری، اجرای طرح کدینگ کارت سوخت بنزین که منجر به شناسایی ۹۰۰ هزار کارت سوخت شد و اجرای طرح پایش عملکرد ناوگان برون شهری استان اعم از مسافربری و باری را مورد توجه قرار داده است.

وی افزود: همچنین اجرای فروش سوخت مرزنشینان از دیگر اقدامات این ستاد بوده که تاکنون ۲ مزایده برگزار و سود حاصل از آن به حساب ۶۹ هزار مرزنشین شناسایی شده استان واریز شده است.

دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز سیستان و بلوچستان گفت: پیگیری تجهیز چهار گلوگاه ورودی استان به اینترنت پر سرعت، راه اندازی سامانه کنترل نفتکش‌ها و دوربین پلاک خوان در گلوگاه‌ها، پیگیری و اخذ دستگاه دیجیتال محاسبه سوخت باک خودروهای سنگین در پایانه‌های رسمی میرجاوه و میلک، پیگیری و اخذ چهار دستگاه کاوشگر سوخت و تحویل به کاشفان از دیگر اقدامات این ستاد برای مقابله با قاچاق سوخت بوده است.

وی بیان کرد: اجرای طرح جمع آوری دپوها و مراکز نگه‌داری سوخت قاچاق در سیستان و بلوچستان در قالب ۵۷ مورد، اجرای طرح شناسایی و مقابله با کارگاه‌های تولید قیر غیرمجاز در ایرانشهر و زاهدان، تسهیل در امر واردات دام سبک و سنگین به استان و فعال شدن بیشتر کشتارگاه و واحدهای بسته بندی گوشت قرمز با اشتغال مستقیم ۲ هزار نفر و غیرمستقیم بیش از پنج هزار نفر در بخش های مختلف واردات، پرواربندی، قرنطینه، کشتار و بسته بندی و حمل لاشه از دیگر اقدامات برای مبارزه با قاچاق و رونق تولید در منطقه بوده است.

محبی بیان کرد: در سه ماهه نخست امسال ۱۸ هزار و ۵۶۰ راس گوسفند و بز، هزار و ۵۱۱ نفر شتر و ۱۱ هزار و ۵۰۷ راس گاو و گوسفند وارد سیستان و بلوچستان شده است.

وی جلوگیری از خروج کالاهای اساسی کشور را از دیگر اقدامات این ستاد در سیستان و بلوچستان برشمرد و گفت: پایانه مرزی میلک که در گذشته از وضعیت نامطلوبی از نظر قاچاق کالا و سوخت برخوردار بود با ورد این کمیسیون از وضعیت مطلوبی برخودار است.

دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز سیستان و بلوچستان از اجرای طرح برخورد با باک اضافه بر روی ناوگان اتوبوسی خبر داد و افزود: این طرح از اول تیر در استان اجرایی شده است.

۷۳۱۶**۳۲۱۳

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha