۱۵ تیر ۱۳۹۸، ۱۲:۴۸
کد خبرنگار: 1301
کد خبر: 83383128
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

توقف و تعطیلی سریال‌های تلویزیونی زیان دوجانبه دارد

تهران- ایرنا- مدیرشبکه یک سیما در واکنش به تعطیلی سریال‌های «کیانوش عیاری» و «کمال تبریزی»، مسائل مالی و کمبود بودجه را از دلایل توقف ادامه تصویربرداری سریال این دو کارگردان مطرح و افزود: بودجه سریال‌ها در سیمافیلم برآورد شده و دریک سال گذشته با مشکلاتی مواجه شدیم که به دنبال آن کارعیاری مدتی متوقف شد هرچند توقف و تعطیل شدن سریال‌های تلویزیونی برای دو طرف ضرر دارد وما متاسف هستیم چنین خسارتی پیش می آید.

نشست خبری تبیین طرح جامع تابستانی روز با حضور مدیر شبکه یک و قائم مقام ستاد رسانه ای رونق تولید در ساختمان سیما برگزار شد.

در ابتدای این نشست «مجید زین العابدین»، گفت: معاونت سیما در تابستان امسال ۱۸ عنوان را انتخاب کرد تا شبکه های معین به روی این ۱۸ عنوان کار کنند. در این میان ما مسئول کار روی عنوان رونق تولید هستیم.

وی افزود: برنامه پایش یکی از برنامه هایی است که در این راستا قدم برداشته است. این برنامه هر روز به مدت ۱۰ دقیقه به رونق تولید خواهد پرداخت.

مدیر شبکه یک اظهارداشت: سال گذشته برنامه ای روی آنتن شبکه یک می رفت به نام حرف حساب، این برنامه امسال کمی توسعه یافته و جشنواره کارآفرینی سیما را در حرف حساب دنبال خواهیم کرد. کارآفرین هایی که در این برنامه شرکت کنند و نظر کارشناسان را به طرح های خود جلب کنند از طریق صندوق امید وام کارآفرینی دریافت خواهند کرد. ساماندهی انجام شده است تا مبلغی حدود شش میلیارد تومان وام به کار آفرین ها تعلق بگیرد.

قائم مقام ستاد رسانه ای رونق تولید اظهار داشت: ما برنامه ای داریم که کار آفرین های موفق را یه عنوان قهرمان از آنها تجلیل می شود.

وی افزود: در حوزه کشاورزی نیز باید بهره وری را بالا برد و سیما برنامه «رکورد داران تولید» را تدارک دیده است. تا در عرصه دامداری و کشاورزی فعالیت کند.

زین العابدین همچنین خاطرنشان کرد: طرح در آمد در فراغت نیز در بخش های خانواده پیگیری شده است. قرار بر این است که با همکاری شهرداری بتوانیم این طرح ها را اجرا کنیم. اینگونه زنان کارآفرین خواهیم داشت و این طرح به حرکت اقتصادی و در آمدزایی تبدیل خواهد شد.

وی ادامه داد: در کشور ما گاهی کار افرین مجبور است مدت زیادی را برای مجوز صرف کنند. رییس جمهور، رییس قوه قضایه، وزارت اقتصاد همه در این راستا همکاری کردند تا بتوانید در رونق تولید گرفتن مجوز گرفتن را راحت ترکنیم.

مدیر شبکه یک ادامه داد: برنامه دستپخت از سمت سرگرمی به سمت مهارت آموزی سوق پیدا کرده است و در آخر این برنامه قرار است چندین آشپز تحویل جامعه دهیم.

برنامه فرمول یک نیز تابستان امسال به سمت کارآفرینی رفته است و قرار است مهمان‌هایی به برنامه دعوت شوند که در حیطه رونق تولید قدم برداشتند. چهره مردمی شبکه یک نیز از میان همین مهمان‌ها انتخاب می شود.

وی افزود: کنداکتور شبکه یک کمی با شبکه های دیگر متفاوت است هرچند تغییر در کنداکتور سخت است اما به هر حال این تغییرات انجام شده و مقرر شده مسابقه های تلویزیونی نیز در این شبکه ساخته شود.

مسابقه بزن یک و سبقت نیز جزو مسابقه هایی هستند که در مرحله انتخاب مجری به سر می برند.

وی با اشاره به اینکه ساخت برنامه های در حوزه کودک بسیار سخت است ادامه داد: برای ساخت برنامه های تلویزیون در حیطه کودک با خانم مرضیه برومند که کارنامه کاری موفقی در عرصه کودک دارند صحبت شده است تا کار عروسکی به نام مدرسه دوستان روی انتن شبکه یک برود.

سریال‌های در حال ساخت شبکه یک

مدیر شبکه یک، گفت: برای ساخت سریال پایتخت توافق قطعی شده و نوروز ۹۹ مخاطبان سریال پایتخت را از شبکه یک خواهند دید همچنین سریال «نون خ» رمضان سال ۹۹ روی آنتن خواهد رفت.

زین العابدین با اشاره به ساخت سریال های جدید که در ابتدا به آنها اشاره شد، ادامه داد: برای ساخت سریال پاییز تنهایی نیز با فریدون جیرانی صحبت شده است و قرار شده است این سریال را روی آنتن ببریم.

وی در بخش دیگر درباره بودجه سریال کیانوش عیاری که تولید آن به دلیل مسائل مالی متوقف شده است، بیان کرد: بودجه سریال ها در سیمافیلم براورد می شود در یک سال گذشته مشکلاتی داشتیم و کار عیاری مدتی متوقف شد البته حدود ۷۰ درصد از آن تصویربرداری شده است و
در چند روز اینده مشکل بودجه حل می شود. توقف و تعطیل شدن سریال برای دو طرف ضرر دارد و ما متاسف هستیم چنین خسارتی پیش می آید.

زین العابدین همچنین درباره سریال «الف ویژه» نیز که مدتی به کارگردانی کمال تبریزی وارد پروسه تصویربرداری و بعد متوقف شد، گفت: مسائل تولیدی این سریال از شبکه یک به سیمافیلم منتقل شده است. بازنویسی فیلمنامه انجام شده است و باقی مراحل باید از طریق سیمافیلم اطلاع رسانی شود.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha