۱۵ تیر ۱۳۹۸، ۱۴:۰۳
کد خبرنگار: 958
کد خبر: 83383426
T T
۰ نفر
ادامه اعتراضات مردم الجزایر در بیستمین هفته متوالی

تهران – ایرنا- همزمان با پنجاه و هفتمین سالروز استقلال الجزایر از استعمار فرانسه، مردم الجزایر در بیستمین هفته اعتراضات خود، در شهرهای مختلف این کشور به خیابان ها آمدند و خواستار کناره گیری تمام افراد وابسته به دولت قبل شدند.

به گزارش خبرگزاری رسمی الجزایر، تظاهر کنندگان با در دست داشتن پرچم کشورشان بر ضرورت محاکمه متهمان در پرونده های فساد و اختلاس و همچنین آزادی زندانیان سیاسی تاکید و مخالفت خود را با هر گونه گفت و گو و برگزاری انتخابات در صورت برکنار نشدن مقامات دولت سابق، اعلام کردند.

پایگاه خبری "العربی الجدید" نیز با اشاره به تدابیر امنیتی بی سابقه دولت در تظاهرات دیروز، به نقل از یک منبع آگاه امنیتی افزود: برای کاهش حداکثری هرگونه برخورد و تنش با تظاهراکنندگان، آموزش های لازم به کادرهای امنیتی داده شد و تدابیر پیشگیرانه برای نظارت بر تظاهرات اتخاذ شد.‌

"عبدالغنی بادی" فعال مدنی نیز به این پایگاه خبری گفت: مردم از تلاش های مقامات برای دور زدن خواسته های اصلی ملت آگاه هستند.

تظاهر کنندگان همچنین در مخالفت با حمایت های "احمد قاید صالح" فرمانده ارتش الجزایر از "عبدالقادر بن صالح" رییس جمهور موقت شعارهایی سردادند.

این تظاهرات درست یک روز قبل از نشست گروه های مخالف که قرار است امروز (شنبه) برای بررسی اوضاع و یافتن راه حل سیاسی برگزار شود، انجام شد اما رییس جمهور موقت روز چهارشنبه با طرح پیشنهاد یک گفت و گوی جدید پیش دستی کرد. وی در سخنرانی خود به مناسب سالروز استقلال الجزایر با تاکید بر ضرورت انجام این گفت و گو ها گفت: شخصیت های مستقل روند گفت و گو را هدایت می کنند و دولت در این مسیر کاملاً بی طرف خواهد بود.

بن صالح با تاکید بر اینکه انتخابات تنها راه حل معقول و دموکراتیک است، خاطر نشان کرد این اقدام کشور را از پیشنهادهایی خطرناک و کشاندن کشور به سوی خلأهای قانونی مصون می دارد.

اعتراضات مردمی در الجزایر از سوم اسفند ۱۳۹۷ در اعتراض به تلاش «عبدالعزیز بوتفلیقه» رئییس جمهور مخلوع این کشور برای ماندن در قدرت و در آستانه انتخابات ریاست جمهوری در این کشور آغاز شد.

ادامه دار شدن اعتراضات مردم الجزایر سرانجام بوتفلیقه را مجبور کرد تا پس از ۲۰ سال از قدرت کناره گیری کند.

پس از کناره گیری بوتفلیقه، عبدالقادر بن صالح به صورت موقت پست ریاست جمهوری را بر عهده گرفت اما این اتفاق خشم مردم را کم نکرد و تظاهرات همچنان در الجزایر ادامه دار بوده و مردم خشمگین خواستار برکناری «عبدالقادر بن صالح» رییس جمهوری موقت و «نور الدین بدوی» نخست وزیری هستند که از زمان انقلاب الجزایر در سال ۱۹۶۲ به نحوی در قدرت حضور دارند.

مقام‌های الجزایری همچنین انتخابات ریاست جمهوری این کشور را که قرار بود، ۴ ژوئیه ۲۰۱۹ (۱۳ تیرماه ۹۸) برگزار شود به خاطر کافی نبودن نامزد، به تاریخ نامشخص دیگری موکول کرده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha