۱۵ تیر ۱۳۹۸، ۱۴:۱۷
کد خبر: 83383488
T T
۰ نفر
سازمان حفظ نباتات کشور: هجوم ملخ صحرایی کاهش یافت

تهران- ایرنا- سخنگوی سازمان حفظ نباتات کشور گفت: ریزش جدید ملخ صحرایی گزارش نشده و با ۱۷۳ ریزش دسته های ملخ صحرایی به کشور از بهمن سال ۹۷ تاکنون، مبارزه با این آفت در سطح ۷۲۸ هزارو ۲۹۰ هکتار از مناطق آلوده ۹ استان جنوبی کشور در حال انجام است.

«سید محمدرضا میر» روز شنبه در گفت گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا بیشترین سطح مبارزه با ملخ صحرایی را مربوط به استان سیستان و بلوچستان دانست و افزود: مبارزه با این آفت در سطح ۲۱۱ هزارو ۴۶۰ هکتار در سیستان و بلوچستان، ۱۴۹ هزارو ۳۲۰ هکتار در جنوب کرمان، ۱۴۴ هزارو ۵۲۲ هکتار در هرمزگان، ۱۰۴ هزارو ۱۸۵ هکتار بوشهر، ۴۴ هزارو ۶۲۶ هکتار در فارس، ۴۲ هزارو ۷۲۵ هکتار در خوزستان، ۱۲ هزارو ۵۰۰ هکتار در شمال کرمان، ۱۰ هزارو ۵۰۰ هکتار در کهگیلویه و بویر احمد، هفت هزارو ۶۲۹ هکتار ایلام و ۸۲۳ هکتار استان خراسان جنوبی عملیاتی شده است.

وی تصریح کرد: روزهای گذشته ریزش جدید دسته‌های ملخ به استان‌های جنوبی کشور گزارش نشده، اما همچنان سطح مبارزه علیه ملخ‌های بالغ و پوره ملخ در حال انجام است.

سخنگوی یاد شده، افزود: احتمال ریزش‌های جدید ملخ در استان‌های جنوبی کشور وجود دارد، اما همچنان آماده مبارزه با این آفت هستیم تا به اراضی کشاورزی راه پیدا نکنند.

تداوم مبارزه با ملخ مراکشی در ۱۴ شمالی کشور

وی گفت: اکنون مبارزه با ملخ مراکشی (بومی) در سطح ۱۱۲ هزارو ۴۰۳ هکتار در ۱۴ استان کشور واقع در نوار شمالی کشور در حال انجام است.

به گفته میر، این سطح مبارزه در استان‌ها شامل اردبیل، زنجان، خراسان رضوی، قزوین، گیلان، کردستان، آذربایجان شرقی، تهران، گلستان، مازندران، خراسان شمالی، آذربایجان غربی، کرمانشاه و سمنان می‌شود و همچنان ادامه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha