۱۶ تیر ۱۳۹۸، ۱۰:۰۶
کد خبر: 83383999
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۸۹۴ مصدوم توسط  فوریت پزشکی  خمین امداد رسانی شدند

خمین - ایرنا - ۸۹۴ مصدوم حوادث ترافیکی بهار امسال توسط اورژانس و فوریت پزشکی خمین امداد رسانی شدند.

سرپرست مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی خمین روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: ۶۵۸ نفر از این مصدومان در ماموریت های امدادی برای پیگیری امور درمانی به بیمارستان اعزام و بقیه در محل درمان شدند.

«علی صفدری» گفت: ۱۲ هزار و ۶۰۰ تماس در سه ماه نخست سال جاری با اورژانس خمین برقرار شده که ۴۴ درصد آن مزاحمت تلفنی بود.

وی ادامه داد: در این مدت ۸۰۴ مأموریت فوریت پزشکی در خمین ثبت شد که ۱۹۴ مأموریت مربوط به حوادث ترافیکی بود.

سرپرست مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی خمین یادآور شد: ۱۱۲ مورد از ماموریت های پیش بیمارستانی سه ماه اول امسال این شهرستان مربوط به تصادف شهری و ۸۲ مورد حوادث رانندگی جاده‌ای بوده است که در مجموع خدمات رسانی امدادی به ۳۰۲ مصدوم انجام شده است.

صفدری شمار فوتی‌های ناشی از حوادث رانندگی شهری و جاده‌ای خمین را از ابتدای امسال سه نفر عنوان کرد.

وی افزود :۶۱۰ مأموریت در حوادث غیرتصادفی شامل ۲۳۱ مورد جاده‌ای و ۳۷۹ مورد شهری نیز در خمین انجام شده و در این راستا ارایه خدمات درمانی اورژانسی به ۵۹۲ نفر ثبت شده است.

سرپرست مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی خمین عنوان کرد: میانگین زمان حضور عوامل امدادی اورژانس در مأموریت‌های درون شهری هشت دقیقه و در جاده‌ها کشور حدود ۱۴ دقیقه است که این شاخص برای خمین به ترتیب ۶ و هشت دقیقه است.

صفدری ادامه داد: عوامل مختلفی چون مزاحمت‌های تلفنی، مبلمان شهری نامناسب، ترافیک در تغییر زمان حضور در مأموریت فوریت‌های پزشکی نقش دارند.

مرکز فوریت‌های پزشکی خمین با ۲۱ نیروی انسانی دارای یک مرکز اپراتوری، یک پایگاه شهری، ۲ پایگاه جاده‌ای و سه دستگاه آمبولانس فعال است.

خمین واقع در جنوب استان مرکزی با ۱۰۵ هزار نفر جمعیت دارای یک بیمارستان با خدمات درمانی و بستری است.

/ ‏۶۰۱۳/‏۷۲۷۷

برچسب‌ها