۱۷ تیر ۱۳۹۸، ۱۰:۴۷
کد خبرنگار: 760
کد خبر: 83386148
T T
۰ نفر
کره جنوبی محدودیت های صادراتی ژاپن را مغایر اصول سازمان جهانی تجارت خواند

تهران- ایرنا- وزیر اقتصاد و دارایی کره جنوبی امروز(دوشنبه) محدودیت های اعمال شده از سوی ژاپن بر صادرات مواد نیمه رسانای کره جنوبی را ناقض اصول سازمان جهانی تجارت خواند و بر لغو آن تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ، "هونگ نام کی" گفت، محدودیت های اعمال شده از سوی ژاپن می تواند تاثیری منفی بر اقتصاد جهانی داشته باشد و مغایر اصول سازمان جهانی تجارت است.

ژاپن به تازگی شروع به تشدید محدودیت ها بر صادرات مواد "های تک" کره جنوبی یا همان مواد اولیه تولید صفحه نمایش تلفن های هوشمند کرده است.
هونگ افزود، دولت کره جنوبی با هماهنگی با صنایع داخلی و جامعه بین المللی در تلاش است تا لطمه احتمالی به شرکت های دخلی را به حداقل برساند.
"مون جائه این"، رئیس جمهوری کره جنوبی قرار است چهارشنبه با روسای شرکت های بزرگ کشور دیدار و درباره محدودیت های اعمال شده از سوی ژاپن با آنها گفت وگو و رایزنی کند.
این مناقشه بین ژاپن و کره جنوبی نشات گرفته از حکم سال گذشته دیوان عالی کره جنوبی است که به موجب آن، شرکت های ژاپنی به پرداخت غرامت به قربانیان کار اجباری در طول حاکمیت استعماری ژاپن بر شبه جزیره کره در سال های ۱۹۱۰ تا ۱۹۴۵ محکوم شدند.
ژاپن ضمن انتقاد شدید از این حکم، اعلام کرد، همه غرامت های آن دران طبق معاهده دولت به دولت ۱۹۶۵ پرداخت شد.
گرچه کره جنوبی و ژاپن مدت ها درگیر مناقشات ارضی و تاریخی بودند اما، شرکای اقتصادی نزدیک و از متحدان اصلی آمریکا هستند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha