۱۷ تیر ۱۳۹۸، ۱۲:۳۴
کد خبرنگار: 1829
کد خبر: 83386151
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دفاتر تسهیلگری در توسعه سرمایه اجتماعی موفق بوده اند

کرمان - ایرنا - به گفته معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان، ایجاد امید به آینده در دل مردم و مسئولان و توسعه سرمایه اجتماعی از مزیت های راه اندازی دفاتر تسهیلگری است.

به گزارش ایرنا، محمدصادق بصیری روز دوشنبه در نشست مدیران و کارشناسان دفاتر تسهیلگری استان کرمان با معاون وزیر و رئیس سازمان امور اجتماعی وزارت کشور افزود: استان کرمان از نظر وسعت، گستردگی، موقعیت جغرافیایی از یک سو و پیشینه تاریخ، فرهنگ و تمدن مجموعه‌ای است که به راحتی نمی‌توان آن را شناخت و برای مشکلات آن چاره جوی کرد.

وی تاکید کرد: اقدامات انجام شده و اعتباراتی که اختصاص یافت، قطره‌ای از دریاست و هر چه این کمک‌ها بیشتر شود می‌توان کارهای بهتری را انجام داد.

وی خاطرنشان کرد: دفاتر تسهیلگری در دل مسئولان امید ایجاد کرده و همه باید بدانند این دفاتر می‌توانند به خوبی کار انجام دهند.

وی با اشاره به نقش دفاتر تسهیلگری در توسعه امید در بین مردم بویژه در مناطق حاشیه‌ای و محروم ادامه داد: مهمترین سرمایه اجتماعی با ایجاد امید فراهم می‌شود.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمان گفت: دفاتر تسهیلگری در شهر کرمان مورد اقبال عمومی همه دستگاه‌های اداری و نیز مورد اقبال مردم قرار گرفته‌اند.

زهرا موسی پور با بیان اینکه دفاتر تسهیلگری برای کمک به تغییر چهره فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و کالبدی حاشیه شهر کرمان وارد عرصه شده‌اند، تاکید کرد: دفاتر تسهیلگری در بین مردم نفوذ دارند و مردم نیز آنها را باور دارند.

وی با اشاره به اینکه دفاتر تسهیلگری به خوبی توانسته نگاه‌ها را به سمت خود تغییر دهند، ادامه داد: از نظر نظارت عالیه بر دفاتر و از نظر تعاملی که در استان صورت گرفته از دفاتر تسهیلگری راضی هستیم؛ به نحوی که بسیاری از نمایندگان علاقه مند هستند که این وی دفاتر در شهرستان‌های آنها نیز راه اندازی شود.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمان از دفاتر تسهیلگری به عنوان یک نهاد توانمند در مشارکت محلی یاد کرد و افزود: در زمانی که به شدت از کاهش انسجام عمومی و سرمایه اجتماعی نگران هستیم، این دفاتر و مسئولان وارد عرصه شده‌اند و توانسته‌اند کارهای خوبی را انجام دهند.

رئیس جهاد دانشگاهی استان کرمان با اشاره به اینکه جمعیت تحت پوشش در محلات هدف طرح دفاتر تسهیلگری ۱۰۱ هزار و ۱۳۲ نفر معادل ۱۳.۶ درصد از جمعیت شهر کرمان هستند، گفت: سند توسعه اجتماعی و فرهنگی شهر و استان کرمان از سوی جهاد دانشگاهی تدوین و در سال گذشته رونمایی شده است و از پشتوانه این اطلاعات و اشراف نسبت به شهر کرمان در اجرای طرح دفاتر تسهیلگری استفاده کرده‌ایم تا این طرح به خوبی اجرایی شود.

رضا کامیاب مقدس افزود: تفاهم نامه‌های همکاری بین دفاتر تسهیلگری با نیروی انتظامی، هلال احمر و فنی و حرفه‌ای با پشتوانه دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمان منعقد شده است.

۷۴۴۰/‏۳۰۲۹

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha