ایستادگی ملت ایران در برابر توطئه دشمنان ستودنی است

ارومیه- ایرنا- نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری و مدرس حوزه و دانشگاه گفت: ملت ایران در برابر تحریم ها و توطئه های دشمنان خوش درخشیده‌اند و مقاومت آنان ستودنی است.

آیت‌الله سیدهاشم بطحائی گلپایگانی روز دوشنبه در جمع سمن‌های آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه ملتی باوفاتر از ملت ایران وجود ندارد، اضافه کرد: این ملت با وجود برخورداری از کیاست و روحیه مقاومت همواره در معرض اتهام‌های ناعادلانه است.

وی با بیان اینکه بر اساس آموزه‌های قرآن کریم نباید به کشورهایی که تعادل فکری ندارند اعتماد شود، گفت: قرآن کریم در آیه پنجم سوره نساء به صراحت بر اعتماد نکردن به کشورهای مبتلا به الکلسیم و افراد این چنین تاکید دارد.

آیت‌الله بطحائی با بیان اینکه ملت ایران قبل از انقلاب هیچ استقلالی نداشت، افزود: ایران قبل انقلاب دهی از دهات آمریکا بود؛ هیچ وسیله ارتباط جمعی نداشت و ترس از ساواک بر مردم چیره بود.

وی با اشاره به آیه ۵۵ سوره نور و اینکه هدیه دین، آرامش و امنیت به ملت ایران از جانب خداوند است، بیان کرد: بعد انقلاب کشور به دست ملت مسلمان و مؤمن افتاد و ترس تبدیل به آرامش شد و به دینی که می‌خواستند و از آن خرسند بودند، دست یافتند.

وی افزود: ملتی که دین پایدار ندارد عاقبت به خیری ندارد؛ خداوند این سه وعده را به ملت ایران داد و مرحله اول معجزه‌آسا بود.

آیت‌الله بطحائی اضافه کرد: ملت پایدار و با وفای ایران به عهدشان عمل کردند و خدا هم به عهدش عمل کرد و امنیت را درست کرد و دین مسلمانی به مردم داد.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب افزود: سایر انقلاب‌های جهان بیشتر از ۱۰ سال پایدار نبوده‌اند اما در سایه حمایت و کیاست ملت ایران، نظام اسلامی هنوز بعد از گذشت چهل سال پایدار است.

وی با اشاره به اینکه انقلاب از نقطه‌ای شروع شد که به حق مخروبه بود، اظهار داشت: این انقلاب با توده‌های مختلف توده‌ای و بهایی و غیره انجام شد؛ هر کسی امیدوار بود بعد از پیروزی انقلاب سکان انقلاب به دست آنها بیافتد اما ملت به سمت امام (ره) رفتند.

این مدرس حوزه و دانشگاه بیان کرد: این توده‌ها و گروه‌ها و اعضایشان بعد انقلاب دست به اقدامات تروریستی و مخالفت زدند و الان برخی‌ها در بدنه نظام هستند.

وی با اشاره به نفوذ دشمنان در بدنه نظام و در داخل کشور افزود: دشمنان نیروهائی مثل موریانه وارد نظام کردند و به آنان پول می‌دهند ولی باید دانست تضعیف نظام تضعیف حق شهدا، نظام، مذهب و دل‌های رنج دیده و صبور خانواده‌های شهداست.

وی اظهار داشت: این انقلاب دستاورد کلان تاریخ با هزینه‌ای وافر و معنوی است؛ هرچند نارسایی‌ها و نواقصی هست اما در عین حال با تمامی موانع و مشکلاتی که مربع شوم آمریکا، انگلیس و عربستان و اسرائیل ایجاد کرده است، به ادامه حیات می‌پردازد.

آیت الله بطحائی ادامه داد: ملت ایران در بین همه ملت‌ها طرفدار دارد و مرتب سنگ‌اندازی به نظام ادامه دارد و همیشه درگیر سلطان سکه‌ها و امثالهم هستیم که توطئه‌هایی ادامه دار است.

وی با بیان اینکه احکام کیفری ما یکی از درمان‌های مشکلات اقتصادی است، گفت: با سارق نباید شوخی کرد، وقتی سرقتش ثابت شد باید طبق حکم قرآن برخورد کرد در کشور ما میلیاردها سرقت انجام می‌شود ولی قوه قضائیه ضعیف عمل کرده است.

وی اضافه کرد: برای استقلال مطلق و امنیت در کشور هزینه‌های بسیاری داده شده است، نارسایی‌ها را نباید پای خدا و دین گذاشت؛ حساب خدا را با حساب فلان مسؤول نباید قاطی کرد.

وی بیان کرد: آذربایجان‌غربی شهدای بسیاری تقدیم انقلاب کرده و این ملت محال است از انقلابش دست بردارد؛ امید است مردمانش در مرحله دوم انقلاب با گام‌های استوارتری قدم بردارند.

این نشست با حضور جمعی از جوانان ارومیه و اعضای سازمان‌های مردم نهاد در سالن خانه جوان ارومیه به مدت سه ساعت برگزار شد و حاضران به ارائه نظرها و پیشنهادها درباره موضوعات مختلف اقتصادی، سیاسی و اجتماعی پرداختند.

۷۱۲۵/‏۳۰۷۲

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha