۱۸ تیر ۱۳۹۸، ۷:۳۵
کد خبرنگار: 1610
کد خبر: 83387577
T T
۰ نفر
مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه دوشنبه تا صبح سه شنبه 

تهران- ایرنا- تاکید مسئولان بر غیرقانونی بودن تولید ارز دیجیتال در ایران، اعتراض دو تیم پرسپولیس و سپاهان به رأی کمیته انضباطی، تصریح وزیر بهداشت بر کفایت دارو و تجهیزات پزشکی در ایران، حمله پهپادی دقیق یمن به نیروگاه برقی در عربستان، درخواست وزارت خارجه فرانسه بر ضرورت مجازات قاتلان خاشقجی خبرنگار سعودی و گزارش‌های متعدد خروج نیروهای نظامی امارات از یمن مهم‌ترین عناوین ایرنا در ۱۲ ساعت گذشته بود.

اخبار داخلی

*********

*تهران- «محسن خلیلی» مدیر تیم فوتبال پرسپولیس با اعتراض به رأی کمیته انضباطی در پرونده دو بازی آخر این تیم مقابل سپاهان، گفت: هواداران ما حتی در ورزشگاهی که میزبانش بودیم مورد هجوم قرار گرفتند. این در حالی است که پیش تر، «مسعود تابش» مدیرعامل باشگاه سپاهان اصفهان گفت: به طور حتم نسبت به رأی صادر شده از سوی کمیته انضباطی در خصوص دیدار تیم‌های پرسپولیس و سپاهان اعتراض خواهیم کرد.

*تهران- حجت الاسلام «کربلایی» رئیس عقیدتی سیاسی لشکر ۱۶ زرهی قزوین اعلام کرد که قرار بود شب گذشته (دوشنبه) کنسرت «سیروان خسروی» خواننده پاپ در قزوین برگزار شود که به دلیل ارائه نکردن مجوزها لغو شده است.

*تهران- «سعید نمکی» وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: کمبود دارو در زمینه داروها و تجهیزات پزشکی اساسی نداریم.

*تهران- تیم ملی پومسه مردان ایران به مدال برنز سی امین دوره بازی‌های یونیورسیاد دانشجویان جهان دست یافت. پومسه زنان ایران نیز همچون مردان به مدال برنز رسید.

*اهواز- در پی رخداد زلزله ۵.۷ ریشتری در مسجدسلیمان در استان خوزستان، رئیس جمهوری روز دوشنبه دوبار به منظور بررسی وضعیت این شهرستان با استاندار خوزستان تماس تلفنی برقرار و بر بسیج امکانات برای رسیدگی و امدادرسانی به مناطق آسیب دیده تاکید کرد.

*تهران- رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: فعالیت‌های مرتبط با تولید بیت کوین (ارز دیجیتالی) در ایران از نظر ما غیرقانونی است و در صورت مشاهده به صورت جدی با آن برخورد می‌شود.

*تهران- کمیته توزیع کاغذ مطبوعات، با اعلام توزیع ۱۶۰ تن کاغذ بین ۳۲۷ نشریه، از اوایل هفته تاکنون، از توزیع ۲۰۰ تن دیگر تا پایان هفته جاری میان مطبوعات کشور خبر داد.

اخبار خارجی

**********

*تهران- «عثمان الغانمی» رئیس ستاد ارتش عراق روز دوشنبه به دعوت همتای سعودی خود به عربستان سفر کرده است. گفته شده الغانمی در این سفر با همتای سعودی خود در خصوص موضوعات دفاعی مشترک از جمله مسائل مرزی گفت و گو می‌کند.

*تهران - «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن بامداد سه شنبه اعلام کرد که نیروگاه برق عربستان سعودی واقع در «أبها» هدف حمله پهپادی «دقیق و مستقیم» ارتش و کمیته‌های مردمی قرار گرفته است. به گفته او امروز سه شنبه تصاویر اطلاعاتی مهمی از اهداف حیاتی در عمق خاک عربستان منتشر خواهد شد.

*لندن- یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی با انتشار گزارشی، غنی سازی فراتر از ٣.۶٧ درصدی را در ایران تأیید کرد و اعلام کرد که برابر اعلام اپراتور کارخانه غنی سازی سوخت، این غنا ۴.۵ درصد است.

*نیویورک- «جان بولتون» مشاور امنیت ملی ترامپ، می‌گوید که توقیف نفتکش ایران توسط انگلیس «هدیه چهارم ژوئیه به آمریکا» بود. در همین پیوند بلومبرگ گزارش داد: یک نفتکش شرکت نفتی «بریتش پترولیوم» از ورود به تنگه هرمز امتناع کرده و در خلیج فارس مانده است.

*تهران- وزارت خارجه فرانسه خواستار محاکمه و مجازات مسئولان قتل «جمال خاشقچی» روزنامه نگار منتقد سعودی شد.

* تهران- «فرحان حق» معاون سخنگوی دبیر کل سازمان ملل متحد اعلام کرد که حدود نیم میلیون یمنی در سال جاری میلادی (۲۰۱۹) به بیماری وبا مبتلا شده اند.

*تهران- رسانه‌های غربی به نقل از مقام‌های فرانسوی گزارش دادند «امانوئل بُن» مشاور ارشد «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه به تهران سفر می‌کند و امروز و فردا (سه‌شنبه و چهارشنبه) با مسئولان ایرانی درباره برجام دیدار خواهد کرد.

*نیویورک- وزیر خارجه آمریکا بار دیگر بر تعهد دولت ترامپ برای حمایت از رژیم صهیونیستی تاکید کرد و گفت این دولت چهار میلیارد دلار برای کمک امنیتی به اسرائیل می‌پردازد.

*تهران- یک مقام بلندپایه اماراتی به خبرگزاری فرانسه گفت که این کشور (امارات) نیروهای نظامی خود را از یمن خارج می‌کند.

*تهران- یهودیان اتیوپیایی (فلاشا) برای چندمین روز متوالی علیه نژادپرستی رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند.

* تهران- وزارت خارجه آمریکا بامداد سه شنبه با فروش ۲.۲ میلیارد دلاری تسلیحات نظامی به تایوان موافقت کرد

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha