۱۸ تیر ۱۳۹۸، ۸:۴۲
کد خبرنگار: 1302
کد خبر: 83387585
T T
۰ نفر
ثبت نام ۵۴۰ کتابفروشی برای شرکت در طرح تابستانه کتاب

تهران - ایرنا - معاون فناوری اطلاعات موسسه خانه کتاب از ثبت نام ۵۴۰ کتابفروشی برای شرکت در طرح تابستانه کتاب ۱۳۹۸ خبر داد و گفت: تاکنون اطلاعات ۳۱۰ کتابفروش به شکل قطعی و نهایی برای شرکت در این طرح تایید شده است.

آزاده نظربلند روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهار داشت: ثبت‌نام کتابفروشان برای حضور در طرح تابستانه کتاب در سال جاری (۱۳۹۸) از دهم تیر آغاز شده است و تا نوزدهم ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: از تاریخ یاد شده تا امروز (۱۸ تیر) و بعد از گذشت هشت روز از آغاز ثبت‌نام تاکنون ۵۴۰ کتابفروشی در سراسر کشور برای حضور در این طرح ثبت نام خود را در سامانه tarh.ketab.ir به شکل رسمی طرح انجام دادند.

معاون فناوری اطلاعات مؤسسه خانه کتاب با تاکید بر آنکه جهت تأیید نهایی حضور کتابفروشان نیازمند تطبیق اطلاعات آنها با آئین نامه اعلام شده برای شرکت در این طرح هستیم خاطرنشان کرد: تاکنون حضور ۳۱۰ کتاب فروشی تأیید و ثبت نام آنها قطعی شده است.

وی افزود: سایر کتابفروشی هایی که اسامی آنها به شکل قطعی تأیید نشده به دلیل نقص در مدارک بوده که این نقصان را از طریق سامانه پیامکی به کتابفروشان منتقل کرده و به محض تکمیل اطلاعات، ثبت نام آنها برای حضور در طرح تابستانه کتاب نهایی خواهد شد.

طرح تابستانه ۹۸ با شعار «کتاب، همنشین دلنشین» از سه‌شنبه ۲۵ تیر تا ۳ مرداد به مدت ۱۰ روز در کتابفروشی‌های عضو طرح در استان‌ها و در شهر تهران از ۲۷ تیر تا ۳ مرداد به مدت ۸ روز اجرا می‌شود. سقف مجاز خرید برای هر خریدار حداکثر ۱۲۰ هزار تومان است. کتاب‌های تألیفی با کمک هزینه خرید ۲۵ درصد و کتاب‌های ترجمه با کمک هزینه خرید ۱۵ درصد عرضه می‌شوند.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سال ۹۴، در اعطای یارانه نشر تغییراتی ایجاد و به جای تخصیص یارانه به ناشران، آن را به کتابفروشی‌ها اعطا کرد؛ طرح‌های تابستانه، عیدانه و پاییزه کتاب بر همین اساس طراحی و اجرا شد. در این طرح‌ها، علاقمندان می‌توانند با تخفیف از کتابفروشی‌ها کتاب بخرند و کتابفروشی‌ها میزان تخفیف را از وزارت فرهنگ دریافت می‌کنند. اما طرح یادشده آخرین بار پاییز گذشته اجرا شد و در نوروز ۹۸ چشم‌انتظاری علاقمندان به اجرای آن بی‌نتیجه ماند؛ اما طرح تابستانه کتاب در روزهای پیش رو میزبان کتابفروشی ها خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha