۱۸ تیر ۱۳۹۸، ۱۴:۰۱
کد خبرنگار: 2201
کد خبر: 83388235
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اعتراض دارندگان ماشین آلات کشاورزی دزفول به سهمیه سوخت

دزفول - ایرنا - حدود ۳۰ نفر از دارندگان ماشین آلات کشاورزی دزفول روز سه شنبه با حضور در دفتر نظام صنفی کشاورزی این شهرستان نسبت به سهمیه سوخت این ماشین آلات اعتراض کردند.

به گزارش ایرنا این افراد معتقدند که سوخت مورد نیازشان برای فعالیت تسطیح تامین نمی شود لذا مجبور به تامین سوخت آزاد و قاچاق هستند که دردسرهای خاص خودش را دارد.

با حضور دارندگان ماشین آلات کشاورزی در دفتر نظام صنفی کشاورزی دزفول نشستی با حضور مسئولان مربوطه برای بررسی مشکلات سوخت این ماشین آلات برگزار شد.

رییس نظام صنفی کشاورزی دزفول در این نشست مشکل نخست ماشین آلات را نداشتن سند عنوان و به نشستی که اخیراً پیرامون این موضوع در اهواز برگزار شده اشاره کرد.

عبدالرحیم شمس آبادی گفت: در این نشست در حضور رئیس شرکت پخش فرآورده های نفتی خوزستان و نماینده دزفول در مجلس مقرر شد دارندگان تراکتور ظرف مدت ۲ ماه اقدام به اخذ سند یا پلاک برای دریافت سهمیه سوخت کنند.

وی افزود: بنا بود اگر سند ماشین آلات به نام فرد دیگری است، مالک مشکل را رفع کند تا سهمیه سوخت دستگاه قطع نشود ولی متاسفانه برخی از مالکان توجهی نکردند.

رئیس نظام صنفی کشاورزی دزفول فعالیت ماشین آلات کشاورزی در شهرهای همجوار و نحوه دریافت سهمیه سوخت آنها را معضلی دیگر دانست و اظهار داشت: اگر دستگاهی در شهر دیگری فعالیت کند نمی تواند از شهر خود سوخت تهیه کند.

دبیر نظام صنفی کشاورزی دزفول نیز در این نشست اظهار داشت: تراکتورهایی که هیچ سند یا مدرکی ندارند باید در قالب فرم یک و ۲ با تایید مدیریت جهاد کشاورزی، نظام صنفی، بخشداری و نیروی انتظامی نسبت به دریافت سوخت موردنیاز اقدام کنند.

بهمن دریکوندی افزود: تراکتورها در ماه یکهزار و ۱۰۰ لیتر سهیمه سوخت دارند که در عمل بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ لیتر سوخت به آنها تحویل داده می شود ضمن اینکه سوخت دستگاه های سنگین مانند اسکریپر نیز بین یکهزار تا یکهزار و ۵۰۰ لیتر است که طبق قانون باید پنج هزار و ۹۵۰ لیتر سوخت دریافت کنند.

دبیر نظام صنفی کشاورزی دزفول اضافه کرد: مابقی سوخت موردنیاز دستگاه داران به صورت آزاد تامین می شود که همین امر مشکلاتی برای آنها ایجاد کرده است.

امین فردی پور کارشناس شرکت پخش فرآورده های نفتی استان خوزستان نیز در این نشست بیان کرد که سهمیه سوخت بر اساس میزان هکتار واگذار می شود که این موضوع مورد انتقاد صادق امامی رئیس انجمن دستگاه داران دزفول قرار گرفت.

امامی عنوان کرد: نباید سهمیه سوخت بر اساس هکتار باشد چراکه برخی زمین ها ناهموار بوده و سوخت خاصی نیاز دارند لذا باید سهمیه سوخت براساس خاکبرداری تامین شود.

به گزارش ایرنا در این نشست مقرر شد تامین افزایش میزان سوخت موردنیاز دستگاه های سنگین از جمله بولدوزر، گریدر و اسکریپر از طریق مدیریت جهاد کشاورزی درخواست شود و پیگیری آن از طریق مسئولان استان خوزستان به صورت کتبی صورت گیرد.

تامین سهمیه سوخت از شهرستان محل فعالیت، تفکیک سوخت ماشین آلات طرح های عمرانی وزارت جهاد کشاورزی از سوخت دستگاه های کشاورزی از مصوبات این نشست بودند.

هر دستگاه سنگین می تواند سوخت موردنیاز را به عنوان مصرف کننده جزء از کمیته سوخت شهرستان به میزان پنج هزار و ۹۵۰ لیتر در ماه دریافت کند ضمن اینکه هر دستگاهی که تقاضای سوخت بیشتری داشته باشد باید با قرارداد کشاورزی و تسطیح اراضی کشاورزی با اخذ کد فروش به عنوان مصرف کننده عمده به کمیته سوخت استان خوزستان معرفی و سهمیه سوخت خود را دریافت کند.

حدود ۳۰۰ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین کشاورزی در دزفول وجود دارد.

۷۲۷۸/‏۳۰۲۲

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha