۱۸ تیر ۱۳۹۸، ۱۹:۲۴
کد خبرنگار: 1250
کد خبر: 83388753
T T
۰ نفر
 دماوند کمترین نرخ بیکاری را در استان تهران دارد

تهران – ایرنا – رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان دماوند نرخ بیکاری در شهرستان دماوند را نسبت به استان تهران کمترین نرخ اعلام کرد و گفت: امسال نرخ بیکاری در دماوند ۳.۴ درصد است.

به گزارش ایرنا، جعفر میرزاملکی، روز سه شنبه در جلسه شورای مهارت و اشتغال که با حضور اعضای شورا در فرمانداری دماوند برگزار شد، با اشاره به آمار ثبت شده در سامانه رصد جهت اشتغال از سوی نهادها، اظهار داشت: در سال ۹۷، ۴۲۵۹ نفر سوی کمیته امداد، بهزیستی، آموزش فنی و حرفه‌ای، میراث فرهنگی، جهاد کشاورزی، اداره تعاون، اداره ورزش و جوانان، فرهنگ و ارشاد اسلامی، صندوق مهر رضا، ناحیه نفت و بنیاد شهید در سامانه اشتغال رصد ثبت نام کردند.

وی خاطرنشان کرد: در طرح کارورزی نیز فارغ التحصیلان دانشگاهی به منظور فراگیری حرفه بعد از ثبت نام در سامانه به شرکت‌ها معرفی می‌شوند و به مدت شش ماه آموزش و مهارت می‌بینند و در این مدت نیز کمک هزینه و بیمه آنان پرداخت می‌شود.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان دماوند نیز در این نشست با اشاره به اینکه امسال در ۱۲ رشته ثبت نام هنرجو در دو شیف صبح و عصر صورت گرفته است، اظهار داشت: عمده این رشته‌ها شامل لوازم خانگی، برق صنعتی، plc، پکیج، مکانیک، برق خوردو، جوشکاری برق، جوشکاری گاز خانگی و تجاری، حرفه بنایی، آسانسور و انرژی خورشیدی است.

داود کبریا پاشا ادامه داد: هم اکنون بیش از ۳۰ نفر مقرری بگیر بیمه بیکاری به مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای معرفی شدند که ۲۰ نفر از آنان مشغول به آموزش هستند.

این مقام مسئول با اشاره به طرح آموزش مهارت فنی و حرفه ایی به روستاییان نیز خاطرنشان کرد: لازم است در این طرح بخشداری‌ها، دهیاری‌ها و شورا نیازسنجی لازم را در سطح روستا و اهالی آن داشته باشند تا نسبت به موقعیت منطقه آموزش و مهارت کسب کنند.

کبریا پاشا تاکید کرد: این طرح در چهار چوب برنامه اجرایی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با هدف توانمند سازی و مهارت آموزی نیروی کار با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی بر اساس قانون حمایت توسعه و اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری اجرایی می‌شود که نیازمند ارائه طرح از سوی روستاییان و ثبت در سامانه است.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان دماوند گفت: افرادی که طرح ارائه دهند از محل صندوق توسعه ملی می‌توانند تسهیلات دریافت کنند و زمینه اشتغال در روستاها را فراهم نمایند.

معاون برنامه ریزی و اداری و مالی فرمانداری دماوند نیز در این نشست گفت: در راستای ایجاد اشتغال و مهارت آموزی در سطح مناطق روستایی، روستاییان دماوند آموزش مهارت فنی و حرفه ایی می‌بینند و با کسب گواهی مهارت می‌توانند از تسهیلات برخوردار شوند.

فاطمه فرزام، با اشاره به اهمیت اینگونه جلسات در راستای تحقق اهداف رونق تولید و ایجاد اشتغال، اظهار داشت: شهرستان دماوند به دلیل داشتن شهرک‌های صنعتی و تولیدات کشاورزی و همچنین بخش گردشگری دارای ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بسیاری در این زمینه ها است.

وی ادامه داد: هم اکنون ناحیه صنعتی دماوند نیازمند جذب ۵۰ نیروی کار است که با اطلاع رسانی و معرفی افراد، علاقمند می‌توانند از این فرصت استفاده کرده و مشغول بکار شوند.

معاون برنامه ریزی و اداری و مالی فرمانداری دماوند خاطرنشان کرد: همچنین در این جلسه به مهارت آموزی مردم روستا به ویژه روستاهایی که دارای جمعیت بالایی هستند، پرداخته شد که مقرر گردید با همکاری دهیاری‌ها، افراد علاقمند به سمت آموزش مهارت فنی و حرفه ایی سوق داده شوند تا در همان روستا اشتغال زایی کنند.

فرزام همچنین اشاره کرد: مقرر شده با همکاری سایر نهادها، تسهیلات لازم نیز به روستاییان علاقمند در کسب حرفه و مهارت و ایجاد اشتغال پرداخت شود.

تهرام/۷۲۴۶//‏۶۱۳۹

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha