حدود یک ماه قبل کدی در شبکههای اجتماعی دست به دست شد که ادعا میکرد با شمارهگیری آن مشخص میشود مشترکان از اپراتور همراه اول چقدر طلب دارند.
پس از آن، شایعه دیگری منتشر شد به این مضمون که همراه اول محکوم شده و به همین خاطر، آن بدهی را به مشترکان پرداخت کند.
در حالیکه همان زمان نیز همراه اول ماجرای این طرح را تشریح کرد و توضیحاتی ارائه داد در این خصوص که اعتبار موردنظر برای مشترکان خوشحساب در نظر گرفته شده و همراه اول هیچ بدهی به کاربران ندارد.
محمدجواد آذری جهرمی اخیراً پس از بازگشت از مأموریت کاریاش از چین، به درخواست مردم این مسئله را شخصاً از همراه اول پیگیری کرد و در توئیتر خود نوشت: امشب شکایاتی در مورد ادعای مطرح شده در تصویر زیر دریافت کردم و درخواست رسیدگی. پیگیری کردم، مدیرعامل همراه اول این ادعا را جعلی خواند و گفت این کد دستوری برای استعلام میزان اعتبار مشترکین دائمی است. یعنی یک مشترک دائمی همراه اول اگر تا سقف عدد ذکر شده صحبت کند، خطش یکطرفه نمیشود.
ماجرا چیست؟!
همراه اول با هدف افزایش رضایتمندی مشترکین دائمی خوشحساب، اعتبار قطع میاندوره این مشترکین را بر اساس ارزش شماره تلفن، امتیاز خوشحسابی، مبلغ قبوض پرداختی و مدت حضور در همراه اول، افزایش میدهد.
اضافه اعتبار قابل تخصیص به مشترکین عضو طرح، به صورت خودکار و هر ۴ ماه یکبار بر اساس امتیاز خوشحسابی و سابقه کارکرد مشترکین بهروز رسانی میشود.
امتیاز خوشحسابی مشترکین دائمی، در هر دوره و بر اساس سابقه قطع میاندوره و پایاندوره مشترکین و پرداخت به موقع صورتحساب محاسبه میشود. بر این اساس، هر یک از مشترکین دائمی امتیازی بین صفر تا ۱۲۰ دریافت خواهد کرد.
امتیاز خوشحسابی یکی از فاکتورهای اصلی در اختصاص اعتبار قطع میاندوره برای مشترکین دائمی است.
پیرو انتشار مطالب نادرستی در شبکههای اجتماعی با موضوع بازپرداخت وجوه دریافتی از مشترکان خطوط دائمی همراه اول از طریق قبوض، اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران نیز امروز، چهارشنبه اعلام کرد که کد «ستاره ۱۰ ستاره ۱۱۷ مربع» صرفاً برای افزایش و بالا بردن سقف قطع میان دوره مشترکان دائمی بوده و موجب بستانکاری مشترکان نمیشود.
همراه اول تاکید کرده بدیهی است که این سرویس برای ایجاد تجربه بهتر برای مشترکین دائمی در میان دوره بوده و تسویه حساب قبوض با هر میزان مصرف در پایان دوره الزامی است.
این اطلاعیه میافزاید: حساب کلیه کاربران همراه اول کاملاً بر خط است و اگر مشترکی به هر دلیل، اضافه پرداخت داشته باشد، این مبلغ بلافاصله بحساب بستانکاری وی منظور میشود و نیازی به گرفتن کد خاصی در این خصوص نیست.
همراه اول در پایان تاکید کرده مشترکان برای کسب اطلاعات صحیح به درگاههای رسمی اپراتور مراجعه کنند.
نظر شما