۱۹ تیر ۱۳۹۸، ۲۱:۵۵
کد خبرنگار: 979
کد خبر: 83390773
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کشف بیش از ۳ تن سرب قاچاق در اسفراین

۱۹ تیر ۱۳۹۸، ۲۱:۵۵
کد خبر: 83390773
کشف بیش از ۳ تن سرب قاچاق در اسفراین

بجنورد- ایرنا - فرمانده انتظامی اسفراین اعلام کرد: سه هزار و ۴۰۰ کیلوگرم سنگ سرب قاچاق از برداشت کنندگان غیرمجاز در این شهرستان کشف و ضبط شد.

به گزارش ایرنا سرهنگ جاوید مهری روز چهارشنبه با اعلام این خبر گفت: این میزان سنگ معدنی به ارزش ۲۵۰ میلیون ریال، در پی دریافت گزارشی محلی، از افرادی که اقدام به برداشت غیرمجاز این مواد کانی از منطقه معدنی «آلبلاغ» کرده بودند به دست آمد.

وی افزود: برداشت کنندگان متخلف این مواد را با استفاده از تراکتور و چهارپا از منطقه خارج می ساختند که مأموران پاسگاه پرکانلو موفق شدند ۲ متهم را دستگیر و با توقیف یک دستگاه تراکتور و ۲۱ رأس الاغ آنان، این میزان ماده معدنی کشف شد.

وی گفت: وسیله نقلیه متهمان توقیف و سنگ‌های غیرمجاز معدنی تحویل اداره صنعت و معدن اسفراین شد.

سرهنگ مهری خاطر نشان کرد: متهمان بعد از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی تحویل مقامات قضائی شدند.

امسال ۲ نفر از برداشت کنندگان محلی، هنگام برداشت غیرمجاز سنگ های معدن آلبلاغ، که به صورت غیراصولی انجام می شود، در زیر آوار سنگ گرفتار شده و جان خود را از دست داده اند.

منطقه معدنی آلبلاغ با ذخایر سرب و روی در منطقه حفاظت شده ساریگل شهرستان اسفراین قرار دارد که در بهار امسال با برداشت غیرمجاز از این معدن تازه کشف شده، هجوم سودجویان به این منطقه شدت گرفت.
این معدن در منطقه زیر مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست قرار دارد و از این رو سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی تا کنون در ثبت آن ناکام مانده است.
فعالیت غیرمجاز در این معدن ۲۹ اردیبهشت با پاکسازی این منطقه از حضور سودجویان ممنوع شد و پرونده تعیین تکلیف آن در شورای عالی محیط زیست و وزارت صنعت، معدن و تجارت در دست پیگیری است.
شهرستان ۱۲۰ هزار نفری اسفراین در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی بجنورد قرار دارد.

۵۱۳۲

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha