حمیدرضا حمیدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: وقتی به یک خانه جدید اسباب کشی انجام میگیرد، چند هفته اول در پیدا کردن وسایل منزل حتی چیدمان آن سر درگمی وجود دارد و در این ارتباط نیز باید گفت که پیاده سازی الگوی جدید اتوبوسرانی در شهر زنجان شبیه این موضوع است، با این تفاوت که به جای خانه با مقیاسی در حد یک شهر بزرگ با نزدیک نیم میلیون جمعیت مواجه هستیم.
این عضو شورای اسلامی شهر زنجان ادامه داد: طی ۳۰ سال گذشته الگوی تردد اتوبوسرانی زنجان مطابق ساختار سنتی اولیه انجام گرفته و مردم به اجبار، زندگی و مسیر رفت و آمد خود را با آن تطبیق داده بودند که این ساختار در زمان حاضر هیچ تناسبی با مقیاس یک شهر که مرکز استان است، ندارد.
وی اضافه کرد: نهادینه کردن ساختار جدید به زمان احتیاج دارد و همه مسیرها و الگوی تردد جدید برای مردم و حتی رانندهها تازگی داشته و به طور طبیعی در آغاز موجب سردرگمی خواهد شد.
حمیدی افزود: تجربه ثابت کرده که شهروندان زنجانی در مقابل تغییر بسیار مقاوم هستند که علت این موضوع به طور عمده بخاطر حاکمیت طولانی "مدیریت منفعل" در شهر بوده و سالیان متمادی تغییر عمدهای در شهر رخ نداده و در واقع روحیه ” مقاومت در مقابل تغییر“ انجام کارهای بزرگ را مشکل کرده است.
به گفته رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر زنجان سنجش کارایی این طرح سه ماه پس از شروع آن انجام می شود.
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر زنجان خاطر نشان کرد: در اجرا ی طرح ایرادات جدی وجود داشت که برخی قابل اجتناب و برخی غیر قابل اجنتاب بوده و این در عدم رضایتمندی تأثیر گذار است.
به گزارش ایرنا، شهر زنجان به عنوان مرکز استان با چهار منطقه شهرداری ۴۳۰ هزار نفر جمعیت دارد.
۹۶۴۶/۳۰۸۸
نظر شما