مردم شرکای اصلی تامین اجتماعی هستند

بندرعباس- ایرنا- سازمان تامین اجتماعی و منابع و خدمات آن خانه امید مردم به خصوص جامعه کارگری است که به عنوان شرکای اصلی این سازمان محسوب می‌شوند چراکه این سازمان طیف وسیعی از خدمات اجتماعی را در دایره زمانی قبل از تولد تا پس از مرگ به بیمه شده و خانواده آن‌ها برعهده دارد.

سازمان تأمین اجتماعی بزرگترین نهاد غیردولتی در کشور و بزرگترین خدمات‌رسان عمومی محسوب می‌شود.

جمعیت زیرپوشش تأمین اجتماعی استان هرمزگان نیز برابر با ۹۷۱ هزار و ۶۹۶ نفر است که ۵۴.۷ درصد از این جمعیت یک میلیون و ۷۷۶ هزار و ۴۱۵ نفری استان را تشکیل می‌دهد.

از مهم‌ترین شاخص‌های چرخه منابع و مصارف نسبت جامعه پرداخت کننده (بیمه شده اصلی) به جامعه دریافت کنندگان (مستمری بگیران زیرپوشش) است، این روند در حال حاضر در استان هرمزگان ۱۰ است به عبارت دیگر ۱۰ نفر بیمه شده پشتیبان یک پرونده مستمری هستند.

مدیرکل تأمین اجتماعی هرمزگان روز پنجشنبه در بازدید از خبرگزاری ایرنا هرمزگان به مناسبت هفته تأمین اجتماعی (۱۹ تا ۲۵ تیر) افزود: در حال حاضر اداره کل تأمین اجتماعی این استان با ۴۰ واحد اجرایی و با ۴۹۷ نفر کادر شاغل در شعبه‌های اصلی و اقماری به مشغول ارائه خدمت به مردم است.

سید فاضل حیدری بلوکی ادامه داد: این سازمان در سال‌های اخیر در استان هرمزگان در راستای بهبود نظام اداری با استفاده از ظرفیت‌های فناوری اطلاعات و فضای کسب و کار با هدف استقرار کامل دولت الکترونیک و به موازات ارتقا سلامت اداری حرکت کرده و یکی از برنامه‌های مهم آن گسترش دامنه خدمات غیرحضوری در قالب طرح‌ها و ایجاد سامانه‌های مختلف است.

وی با اشاره به اجرای طرح پرونده الکترونیک از پنج خرداد امسال، اظهار امیدواری کرد که در سال جاری بتوان ۳۵۲ هزار و ۴۹۵ پرونده را اسکن و الکترونیک کرد.

مدیرکل تأمین اجتماعی هرمزگان مزیت این کار را حذف گردش کامل کاغذی و ارواق از مجموعه فرآیندهای کاری و اصلاح فرآیند انجام کار است.

حیدری بلوکی از دیگر مزیت‌های طرح پرونده الکترونیک به صرفه‌جویی در هزینه‌ها، اصلاح فرآیندها، افزایش رضایت مراجعه کنندگان، سرعت‌بخشی در کار بیمه شدگان و انجام تعهدها به صورت غیرحضوری اشاره کرد.

تأمین اجتماعی خانه امید مردم

وی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: امسال تعداد بیمه شدگان اصلی و تبعی تأمین اجتماعی در هرمزگان نسبت به سال گذشته ۲ درصد افزایش داشته و تعداد بیمه شدگان اصلی به ۳۲۱ هزار و ۴۱۴ نفر و بیمه شدگان تبعی به ۵۶۶ هزار و ۴۵۰ نفر رسیده است.

به گفته حیدری بلوکی، همچنین ۴۷ هزار و ۹۳۷ نفر مستمری بگیر اصلی و ۳۵ هزار و ۸۹۵ نفر مستمری بگیر تبعی هستند که این آمار نشان دهنده رشد ۹ درصدی مستمری بگیران است.

مدیرکل تأمین اجتماعی هرمزگان اظهار داشت: ۹۷۱ هزار و ۹۶۹ نفر از جمعیت یک میلیون و ۷۷۶ هزار و ۴۱۵ نفری هرمزگان زیرپوشش تأمین اجتماعی هستند.

حیدری بلوکی با اشاره به این جمله که تأمین اجتماعی خانه امید مردم است که نیاز به تبلیغ ندارد، در عین حال آموزش و اطلاع رسانی شفاف و به موقع را از مهم‌ترین درخواست‌های این اداره کل از رسانه‌ها از جمله خبرگزاری ایرنا عنوان کرد.

جایگاه ایرنا در مشارکت در تقویت و ترویج امید

رئیس خبرگزاری ایرنا در هرمزگان نیز در جریان این بازدید گزارشی از فعالیت‌های این رسانه در استان ارائه داد.

خلیل تنیده با اشاره به نقش خبرگزاری ایرنا در اجرایی کردن دغدغه‌های خبری مردم و اثرگذاری آن در قالب‌های مختلف خبری از جمله اخبار ویژه افزود: امروزه ایرنا با ۸۵ سال سابقه خبررسانی به عنوان اصلی ترین رسانه نظام فعالیت دارد.

وی ادامه داد: مشارکت در تقویت و ترویج امید در سطح جامعه، اخلاق حرفه‌ای، صداقت و جدیت در کار از ارکان مهم فعالیت در ایرنا است.

تنیده ضمن استقبال از ارائه نقطه نظرات اداره کل تأمین اجتماعی در راستای آگاه‌سازی و ارائه خدمت به مردم گفت: خوشبختانه ظرفیت‌های خوبی در حوزه‌ها و بخش‌های خبری خوبی را برای خبرگزاری ایجاد شده و کیفی سازی در آن صورت گرفته است.

وی آگاهی در تمامی حوزه‌ها از جمله تأمین اجتماعی و خدمات آن به جامعه را حق مردم دانست و بیان داشت: خبرنگاران این مجموعه برای انجام وظیفه محدود به ساعت مشخصی نبوده و همیشه برای حضور در صحنه اطلاع رسانی آماده هستند.

در جریان این بازدید مدیرکل تأمین اجتماعی هرمزگان از رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی با اهدای لوح تقدیر از وی تقدیر کرد.

‏‬ ۶۰۴۸/‏۹۸۸۷

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha