۲۳ تیر ۱۳۹۸، ۰:۴۴
کد خبر: 83393958
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سه شهرستان خراسان رضوی رکورددار بارندگی در استان هستند

مشهد- ایرنا- سه شهرستان بردسکن، جغتای و درگز به ترتیب رکورددار بارندگی های سال زراعی جاری در خراسان رضوی هستند.

رئیس اداره تحقیقات کاربردی هواشناسی خراسان رضوی روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: در سال زراعی جاری و بهار امسال میانگین بارندگی در تمام شهرستان‌های خراسان رضوی افزایش قابل توجهی داشت.

سید جواد رسولی افزود: طبق تحقیقات انجام شده ۴۸ درصد از بارشهای سالانه در فصل زمستان و ۳۲ درصد آن در فصل بهار رخ می‌دهد و سهم فصل پاییز از بارشها ۱۹ درصد بوده و فقط یک درصد بارندگی ها در تابستان به وقوع می‌پیوندد.

وی میانگین بارندگی در شهرستان بردسکن را از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون ۳۴۳ میلیمتر عنوان کرد و اظهار داشت: این میزان نسبت به سال گذشته ۲۴۸ درصد و نسبت به دوره آماری بلندمدت ۱۶۵ درصد افزایش داشت.
وی گفت: میانگین بارندگی بهار امسال در شهرستان بردسکن نیز با ۱۸۸ میلیمتر ۴۵۵ درصد نسبت به مدت مشابه دوره بلند مدت افزایش داشته است.

رسولی میانگین بارندگی در شهرستانهای جغتای و درگز را طی سال زراعی جاری به ترتیب ۳۷۹ و ۴۱۶ میلیمتر ذکر کرد و افزود: این میزان نسبت به دوره آماری بلندمدت به ترتیب ۹۹ و ۹۳ درصد افزایش داشت.
وی اظهار داشت: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون ۳۲۵ میلیمتر باران در استان خراسان رضوی گزارش شده که نسبت به سال زراعی گذشته ۱۴۳ درصد و نسبت به دوره آماری بلند مدت ۶۵ درصد افزایش داشته است.
وی میانگین بارندگی در مشهد را از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون ۳۳۰ میلیمتر عنوان کرد و گفت: این میزان نسبت به سال زراعی گذشته ۸۶ درصد و نسبت به دوره آماری بلند مدت ۳۸ درصد افزایش داشت.

میانگین بارندگی در خراسان رضوی ۲۱۰ و در کشور ۲۵۰ میلیمتر است.
۳۰۲۷/‏‬ ۶۰۵۳

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha