به گزارش روز یکشنبه ایرنا محمدرضا پورابراهیمی گفت: قانون تغییر کاربری اراضی آموزش و پرورش می تواند ظرفیت خوبی برای استان در حوزه احیای مدارس و تامین منابع برای تجهیز مدارس ایجاد کند.
وی در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش و مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان، برگزاری همایش خیران مدرسه ساز را با همکاری اتاق بازرگانی در استان کرمان طی ماههای مهر و آبان پیشنهاد داد.
وی استفاده از مجموعه ظرفیت های بنیاد قدس را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: سهم آموزش و پرورش در این مساله نباید جابجا شود و یا تصمیم دیگری برای آن گرفته شود.
پورابراهیمی افزود: با توجه به اساسنامه و ماموریت های محوله به بنیاد، انتظار می رود با توجه به اینکه در مرکز استان کرمان با کمبود مدارس مواجه هستیم حتماً مجموعه هایی از امکانات باید در اختیار فعالیت های آموزش و پرورش قرار گیرد.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین خواستار تهیه و ارائه گزارشی از وضعیت مدارس موجود در استان اعم از سرانه های مازاد، مدارس تخریبی و قانون تغییر کاربری اراضی آموزش و پرورش شد و افزود: در این قانون ظرفیت بکری وجود دارد که باید پیگیری کرد.
پور ابراهیمی تصریح کرد: قانون تغییر کاربری اراضی آموزش و پرورش می تواند ظرفیت خوبی برای استان کرمان در حوزه احیای مدارس و تامین منابع برای تجهیز مدارس ایجاد کند.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی به هماهنگی به منظور نشست با رئیس سازمان نوسازی مدارس و استفاده از ظرفیت منابع ملی برای این توسعه فضاهای آموزشی در استان کرمان اشاره کرد.
وی ادامه داد: ظرفیت شهرداری، اوقاف و راه و شهرسازی برای اختصاص زمین به منظور کاربری آموزشی در شهرستان کرمان و مرکز این استان از جمله مناطقی مانند بلوار جمهوری اسلامی که با کمبود مواجه است، باید پیگیری شود.
پور ابراهیمی خاطرنشان کرد: بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام اقدامات خوبی در کمک به حوزه مدارس انجام داده که باید در شهرستان کرمان از این ظرفیت استفاده شود.
وی با اشاره به اینکه طبق قانون شهرداری باید پنج درصد از درآمد ناشی از صدور پروانه ها را به مدارس اختصاص دهد بیان کرد: با یکسری اقدامات می توان تحولی را در مدارس و حوزه آموزشی استان کرمان داشته باشیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان نیز گفت: حوزه آموزش و پرورش به دلیل دیربازده بودن، هیچ زمان در اولویت قرار نگرفته و اقداماتی که در تربیت یک دانش آموز انجام می گیرد دیده نمی شود.
احمد اسکندری نسب ادامه داد: در مجموعه دستگاه های برون سازمانی، آموزش و پرورش کمتر مورد توجه قرار می گیرد و اولویت اعتبارات در حوزه راه و آب و غیره واگذار می شود.
وی گفتمان سازی آموزش پرورش را در جامعه مورد تاکید قرار داد و بیان داشت: رویکرد ما این است که برای آموزش و پرورش درآمد پایدار ایجاد کنیم زیرا ظرفیت هایی در استان وجود دارد که می توان روی پای خودمان بایستیم.
مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان نیز ضمن تقدیر از پورابراهیمی در پیگیری برای رفع مشکل مدارس و فضای آموزش این استان اعلام آمادگی کرد و گفت: با هماهنگی سازمان و اداره کل آموزش پرورش کرمان مباحث مربوط به احداث و بازسازی مدارس کرمان بصورت ویژه در دستور کار قرار خواهد گرفت.
واعظی پیشنهاد کرد: بازدیدهایی از مدارس با حضور مسئولان برگزار شود تا شرایط مدارس و لزوم نوسازی و بازسازی این اماکن مطرح شود.
۳۰۲۹ / ۵۰۵۴
نظر شما