شهرام ندیمی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این طرح در راستای افزایش ارتقای ایمنی و نگهداری محورهای مواصلاتی و برای رفاه حال رانندگان جادهای اجرا شده است و توسعه این طرح زیربنایی تا پایان سال جاری در دستورکار قرار دارد.
وی با بیان اینکه، در این استان ۳ هزار و ۷۳۲ کیلومتر راه اصلی و فرعی وجود دارد، تصریح کرد: ترمیم جادههای استان به صورت فوگسیل بر اساس درصد تخریب و حجم ترافیک در اولویت قرار دارد.
به گزارش ایرنا، فوگسیل پخش قیر امولسیونی رقیق است بدون استفاده از پوشش سنگدانه ای و مصالح که به منظور احیاء سطوح آسفالتی صورت می گیرد، فوگسیل از اساس برای افزایش چسبندگی در سطح اسفالت و توانمند کردن سطوح اسفالتی خشک و اسیب دیده در اثر شرایط اب و هوایی بکار می رود.
معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای چهارمحال و بختیاری، مقاومت بالا در برابر فرسایش، تمایز رنگ، بی نیاز به غلطک زنی، هزینه بسیار کم در مقایسه با سایر طرحهای آسفالت، ضخامت کم و سرعت اجرای بسیار بالا را از جمله مزایای مهم روکش آسفالت حفاظتی فوگسیل ذکر کرد.
وی بیان کرد: با توجه به استفاده از قیر امولسیون در اجرای این نوع پوشش و همخوانی آن با محیط زیست با اجرای این روکش آسفالت حفاظتی از آلودگیهای محیطی نیز جلوگیری میشود.
ندیمی با اشاره به اینکه بیشترین تردد ثبت شده امسال برخط محورهای چهارمحال و بختیاری در جادههای شهرکرد - سورشجان، شهرکرد - فرخشهر، شهرکرد - اصفهان (تونل رخ) گزارش شده است، افزود: این توسعه و ترمیم این محورها در دستورکار قرار دارد.
وی ادامه داد: اطلاعات تردد ۲۸ محور مواصلاتی اصلی در چهارمحال و بختیاری با استفاده از بیش از ۶۲ دستگاه تردد شمار به صورت برخط به مرکز مدیریت راههای استان ارسال میشود.
به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری اکنون محور شریانی فلات مرکزی ایران به جنوب از جمله خوزستان است و بخش از حمل و نقل مسافری اصفهان به خوزستان از مسیر بروجن - لردگان انجام میشود.
۶۱۹۹/۲۰۹۷
نظر شما