۲۳ تیر ۱۳۹۸، ۱۵:۵۱
کد خبر: 83395335
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرهنگ عیادت از بیمار مصداق امر به معروف است

۲۳ تیر ۱۳۹۸، ۱۵:۵۱
کد خبر: 83395335
فرهنگ عیادت از بیمار مصداق امر به معروف است

کرمانشاه- ایرنا- رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: از جمله مصادیق امر به معروف و نهی از منکر، فرهنگ ملاقات و عیادت از بیمار است که متاسفانه این سنت حسنه در بیمارستان ها به یک چالش بزرگ تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ دکتر محمودرضا مرادی روز یکشنبه در جمع اعضای شوراهای امر به معروف و نهی از منکر و ستاد اقامه نماز ادارات استان کرمانشاه در سرسرای اجتماعات بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه؛ از ائمه جماعات، صدا و سیما و خبرنگاران خواست با فرهنگ سازی در حوزه ملاقات و عیادت از بیمار به عنوان یکی از مصادیق امر به معروف و نهی از منکر دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه را یاری کنند.
او در ادامه سخنان خود گفت: دانشگاه علوم پزشکی به دلیل وظایف متعدد، گستردگی کار، مراجعین زیاد و شبانه روزی و اورژانسی بودن خدمات دارای جایگاه ویژه ای در جامعه است که رعایت قوانین و مقررات در این مجموعه خود نوعی امر به معروف و نهی از منکر است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اظهار داشت: در حوزه درمان دانشگاه دارای ۱۷ بیمارستان در سطح استان است که در سال ۹۷ بیش از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار مراجعه سرپایی، ۲۳۰ هزار بستری و ۱۳۱ هزار عمل جراحی در این بیمارستان‌ها انجام شده است.
مرادی افزود: در دانشگاه علوم پزشکی در مجموع پنج هزار و ۲۰۰ دانشجو از مقطع کارشناسی تا فوق تخصص و PHD مشغول به تحصیل هستند.
او گفت: براساس اسناد بالادستی از سال ۹۲ تاکنون دانشگاه علوم پزشکی پنج دوره موفق به کسب رتبه برتر در حوزه امر به معروف و نهی از منکر و ۲ دوره در سال‌های ۹۷ و ۹۸ نیز موفق به کسب رتبه برتر در حوزه ستاد اقامه نماز شده است.
وی تصریح کرد: در حوزه امر به معروف و نهی از منکر، در این دانشگاه در مجموع ۱۱۳ شورا و ۴۸۰ عضو فعال وجود دارد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه افزود: بیمارستان امام رضا (ع) با ۲ هزار و ۵۰۰ نیرو و ۸۰۰ تخت فعال که با راه اندازی مرکز سوانح و سوختگی و مرکز جامع سرطان به یک هزار تخت افزایش می‌یابد، روزانه ۱۷ تا ۲۵ هزار نفر به این مرکز مراجعه می‌کنند که این حجم گسترده از مراجعین موجب اختلال در امر درمان بیماران می‌شود.

در این آئین تعدادی از پزشکان شرکت کننده در طرح محرومیت زدایی با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شدند.

۳۰۳۳/‌۸۰۶۶

برچسب‌ها