قاسم جان بابایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا درباره اورژانسهای بیمارستانی افزود: معاونت درمان با تاکید بر انجام بازدیدهای میدانی و مدیریتی توسط رؤسا و معاونان درمان دانشگاههای علوم پزشکی کشور سعی در نظارت بر فرایندهای درمانی جهت تطابق روند درمان موجود با استانداردهای ابلاغی وزارت بهداشت و رسیدگی به حقوق بیماران دارد تا ضمن ارزشیابی فرایندهای درمانی جاری در مراکز، از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات قرار بگیریم.
وی ادامه داد: اورژانس بیمارستانها به دلیل بار مراجعه زیاد و به عنوان محل پاسخگویی به نیازهای حیاتی و شرایط و مشکلات حاد بیماران و نیز محل هدایت مناسب بیماران در مسیر درمان صحیح، یکی از حساسترین و پر اهمیت ترین بخشهای موجود در مراکز درمانی است.
معاون وزیر بهداشت بیان کرد: نظارت مستمر و دقیق جهت حفظ و ارتقای کیفیت خدمات درمانی ارائه شده از سوی بیمارستانها و مراکز درمانی همواره مورد تاکید معاونت درمان وزارت بهداشت قرار دارد.
جان بابایی درباره راه ارتباطی بیماران و همراهان آنها برای انعکاس مشکلات موجود در بیمارستانها و اورژانسهای بیمارستانی اظهار داشت: سامانه ۱۹۰ گوش شنوای مردم و بیماران در عرصه سلامت است. مرکز تماس ۱۹۰ به صورت ۲۴ ساعته و شبانه روزی در تمام ایام هفته به طور یک پارچه و متمرکز برای دریافت و پاسخ به هر گونه سوال، شکایت، اعلانات، انتقادات و پیشنهادات در رابطه با خدمات حوزه سلامت آماده بوده و با دریافت هر یک از درخواستها از طریق این سامانه به آن رسیدگی میشود.
معاون درمان وزارت بهداشت گفت: شکایات قابل بررسی و پیگیری به دانشگاههای علوم پزشکی مربوطه ارجاع داده میشود و آنها موظف هستند طبق آئین نامه و پروتکلهای ابلاغی، در مدت معینی به موضوع رسیدگی و نتیجه را به معاونت درمان وزارت بهداشت گزارش کنند.
نظر شما