مهرزاد حمیدی روز سه شنبه در مراسم پایانی سی امین دوره رقابتهای علمی تخصصی معلمان تربیت بدنی و آموزگاران پایه مدارس دخترانه کشور در مشهد افزود: هم اکنون ۳۳ هزار معلم ورزش و ۲۷۰ هزار آموزگار دوره پایه در مدارس کشور فعالیت دارند و در حوزه تربیت بدنی کمک می کنند.
وی به تلاش برای تحول سراسری ورزش دانش آموزی اشاره کرد و اظهار داشت: برای تحقق اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باید با تشویق دانش آموزان به فعالیت های ورزشی تلاش کنیم ۱۴ میلیون دانش آموز سالم خود اتکا و جمع گرا داشته باشیم.
وی گفت: هدف های کلان معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش، تربیت انسان های دارای ویژگی های تربیت تمام ساختی و اجرای سیاست های کلان این وزارتخانه است.
حمیدی افزود: امروز تربیت کودک باید از راه شرکت جمعی در فعالیت های بدنی و حرکتی همانند سایر آموزش ها و مهارت های تربیتی انجام شود.
وی اظهار داشت: مدرسه باید کانون اصلی فعالیت تربیت بدنی باشد و باید تلاش شود مسابقات منطقه ای به میزبانی مدارس دارای امکانات برگزار گردد تا موجب افزایش تب ورزش میان دانش آموزان شود.
وی گفت: توسعه و برنامه ریزی برای ورزش همگانی و قهرمانی نیازمند توجه به سنین پایه و کودکی است که متأسفانه این سنین را از دست دادهایم بطوریکه رشته های مورد اتکای ما در المپیک با کمبود استعداد مواجه شده است و اگر اینگونه پیش برویم ورزش قهرمانی ما به گل خواهد نشست.
وی با بیان اینکه هم اکنون ۲۱ درصد مردم سه بار در هفته به فعالیت ورزش همگانی میپردازند افزود: نگاه مثبت مسئولان به ورزش دانش آموزان و نونهالان موجب تحول در ورزش کشور خواهد شد.
مشهد از ۲۱ تا ۲۵ تیر ماه میزبان ۲۹۳ معلم زن از سراسر کشور برای شرکت در سی امین دوره رقابت های علمی و تخصصی معلمان تربیت بدنی و آموزگاران پایه بود.
در این رقابتها ۲۱۳ معلم تربیت بدنی در هفت رده سنی، ۸۰ آموزگار پایه در سه رده سنی و ۳۲ مربی و سرپرست از تمام استان های کشور حضور داشتند.
شرکت کنندگان در این دوره علمی و تخصصی ضمن اینکه در سه کارگاه آموزشی تخصصی حضور یافتند در رشته های آمادگی جسمانی، تنیس روی میز، بسکتبال، هندبال، والیبال، فوتسال، بدمینتون، دوی ۱۲۰۰ متر و طناب زنی به رقابت پرداختند.
۳۲۲۱/ ۶۰۵۳
نظر شما