۲۵ تیر ۱۳۹۸، ۱۴:۴۹
کد خبر: 83398432
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرش قرمز برای فیلمسازان جوان در سینما طرقبه

۲۵ تیر ۱۳۹۸، ۱۴:۴۹
کد خبر: 83398432
فرش قرمز برای فیلمسازان جوان در سینما طرقبه

مشهد- ایرنا- به منظور حمایت از هنرمندان فیلمساز خراسان رضوی دفتر انجمن سینمای جوانان ایران در مشهد اقدام به نمایش فیلم این هنرمندان و معرفی آنان در پردیس سینمای ویلاژتوریست طرقبه کرده است.

سرپرست دفتر انجمن سینمای جوانان ایران در مشهد روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: فیلمسازانی که دوره آموزشی خود را در این انجمن گذارنده و موفق به تولید فیلم شده باشند، می توانند به همراه خانواده خود در سینما ویلاژتوریست حضور یافته و شاهد نمایش فیلم خود و همچنین قرار گرفتن بر روی فرش قرمز باشند.

سید وحید سید حسینی افزود: این برنامه با عنوان "پاتوق فیلم کوتاه" چهارشنبه هر هفته ساعت ۱۷ تا ۱۹ در پردیس سینمایی ویلاژتوریست اجرا می شود.

وی اظهار داشت: انجمن سینمای جوانان ایران در مشهد کارنامه درخشانی در حوزه تربیت فیلم سازان دارد به طوری که هنرمندان دانش آموخته این انجمن موفق به دریافت جوایزی در جشنواره های داخل و خارجی شده اند.

وی گفت: از جمله فیلم سازان برجسته دانش آموخته انجمن سینمای جوانان ایران در مشهد و دارنده جوایز ملی و بین المللی می توان به علی جعفری سازنده فیلم "حس کشنده" و سیده فاطمه حسینی با فیلمنامه "انفرادی" اشاره کرد.

سید حسینی افزود: انجمن سینمای جوانان ایران در مشهد علاوه بر ارائه آموزش های تخصصی به فیلمسازان، تجهیزات کامل برای ساخت فیلم را در اختیار آنان قرار می دهد، بازیگران و عوامل حرفه ای فیلم را به آنان معرفی می کند، مجوزهای لازم برای تولید اثر را برای آنان صادر کرده و هر نوع پیگیری که مرتبط با دستگاه های اجرایی باشد برای فیلمسازان انجام می دهد.

وی اظهار داشت: دوره فیلم سازی این انجمن شامل کلاس های عکاسی، کارگردانی، فیلمنامه نویسی، تدوین و صدا، تصویربرداری، نشست های فیلم، کارگاه هایی با موضوع فیلم های، مستند و تجربه گرا می باشد.

وی کلاس های تک درس این انجمن را شامل عکسبرداری پرتره، نرم افزار تدوین فیلم، فیلنامه نویسی و عکسبرداری دیجیتال ذکر کرد.

سید حسینی گفت: استقبال از دوره های فیلم سازی انجمن سینماگران جوان در مشهد بسیار مطلوب است و هم اکنون ۲۷ نفر برای دوره فیلمسازی، ۲۶ نفر برای عکاسی پرتره، ۱۲ نفر برای عکاسی دیجیتال، ۱۰ نفر برای نرم افزار تدوین فیلم و ۱۶ نفر برای فیلنامه نویسی در حال آموزش هستند.

وی افزود: هنرجویان دوره های آموزشی انجمن سینمای جوانان ایران از ۱۵ سال تا ۵۰ سال سن دارند و بیشتر آنان نیز زن هستند، موضوعاتی که اغلب هنرجویان برای تولید فیلم انتخاب می کنند، پیرامون مسائل اجتماعی است.

سرپرست انجمن سینمای جوانان ایران در مشهد اظهار داشت: این انجمن به عنوان مجری جشنواره فیلمنامه نویسی "کهربا" با موضوع دفاع مقدس انتخاب شده که مهلت ارسال آثار برای این جشنواره ۳۱ مرداد ماه تعیین شده است.

۷۴۸۹/‏‬ ۶۰۵۳

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha