به گزارش وزارت بهداشت، علی اصغر انصاری روز جمعه درباره ارائه خدمات الکترونیک نظام سلامت برروی تلفن همراه افزود: دریافت خدمات عمومی برروی تلفن همراه، یکی از مزایا یا ارزش افزودهای است که نظام سلامت الکترونیک میتواند به مردم ارائه کند که در صرفه جویی وقت، هزینه و انرژی مؤثر است.
وی ادامه داد: یکی از روشهای نوبت دهی و نوبت گیری الکترونیک اینکه به صورت عمومی، برخی از مراکز درمانی دولتی، خصوصی و مطبها، ظرفیتهای خود را به صورت الکترونیکی ارائه میکنند که مردم بدون مراجعه حضوری جهت اخذ نوبت ویزیت، از روزهای قبل اقدام به نوبت گیری کنند. شیوه دیگر نوبت دهی و نوبت گیری مربوط به نظام ارجاع است و وقتی بهیار یا پزشک در سطح یک خدمات، تشخیص میدهد بیمار باید به سطوح بالاتر از جمله پزشک متخصص یا فوق تخصص مراجعه کند، امکان ارجاع و نوبت گیری در چند مرکز برای بهیار یا پزشک در سطح یک خدمات وجود دارد و بیمار گرفتار نوبت گیری نیست و این خدمت در حال گسترش است.
معاون مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت همچنین درباره وجود سامانههای متعدد و گاهی مشابه و همسو در وزارت بهداشت نیز اظهار داشت: در وزارت بهداشت از نظر وجود سامانههای متعدد و مشابه و همسو، شاهد تضییع منابع هستیم و برخی سامانهها بدون اینکه یه یک معماری یک پارچه وفادار باشند، راه اندازی شده و در یک پارچگی دادهها و فرآیندها موفقیت چندانی تاکنون نداشتهایم. مدیران وزارت بهداشت باید مکلف و ملزم شوند که سامانههای حوزه معاونت خود را با هماهنگی مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت با یک معماری و برنامه مشخص تهیه کنند تا بتوانیم منابع را مدیریت کنیم.
نظر شما